Vintage incoming (Deel 2)

Dat weet ik nog niet.
Ik kon er vanmiddag tussen het werk door nog niet veel over vinden.

1 like

Leuk, nog een fokker op het forum. (Zelf ook niets gevonden)

17 likes

Jammer dat je ook nog niks hebt kunnen vinden over het horlogemerk Fokker.

Ziet er ook mooi uit!!

1 like

Van Zweedse afkomst lijkt het. Verder wel ergens een relatie met Ernest Borel als per mikrolisk, maar niks over de vliegtuig bouwer te vinden. Er vloog er wel een in Zweden toen (met een verhaal), dus misschien was het inspiratie :slight_smile: Fokker F.VIII - Wikipedia
(watchlibrary.org)
image

4 likes

Hoe kom je erbij dat het van Zweedse afkomst is? Of mis ik de smiley? Føkker zou wel een leuke zijn.

1 like

Dit gevonden over Fokker.
Bij Mikrolisk ff naar beneden scrollen.

2 likes

Deze is binnen, buiten dat hij meeega smerig is lijkt er niets inwendig kapot:

Kroon en tube heb ik al vervangen, datumring is zo aangetast dat ik die even uit een donor ga halen en ik moet nog even een spanringglas halen er zat een klemglas in, dus ik weet wel waar het vocht vandaan gekomen is :sweat_smile:

8 likes

Zojuist een niet-werkend erfstuk van een vriendin in ontvangst genomen.
De horlogemaker van de juwelier durfde het niet aan.
Ben benieuwd wat ik binnenin ga aantreffen.
Uurwerk ligt sowieso los in de kast, beloofd weinig goeds…

17 likes

Die Omega dames uurwerkjes zitten vaak heel mooi in elkaar, veel knutselplezier!

1 like

Oeps, helemaal vergeten dat ik daar al eens had gekeken :grin:

1 like

Geeft toch niet
Er staat ook zoveel op HF
Ik zag dit dus denk zet het even neer.
Fijn weekend.

1 like

Oeh die Doxa Graphic!

2 likes

Timex Super Thin 1970

17 likes

Ebel

12 likes

Junghans

15 likes

Ricoh Chateau Calendar

Caseback zal aftermarket zijn

Edit

Vermoed dat deze komt uit de periode net nadat Ricoh Takano overnam, Chateau was eigenlijk een Takano model en uurwerk lijkt op dit Takano uurwerk

Edit twee

Twijfel nu of er überhaupt een see through caseback op zit, en het gewoon foto van uurwerk is zinder caseback?
:sweat_smile::face_with_peeking_eye:

18 likes

Hi allemaal,

ik heb een vintage Ebel Automatic 18k van m’n opa. Ik kan er helaas niets over vinden qua jaar, achtergrond, etc. Mogelijk weet iemand van jullie iets? In het Ebel-forum verwezen ze me hier heen. Hij werkt als een zonnetje overigens!

8 likes

Hoi Dirk,
Ben aan het zoeken geweest voor een nieuw uurwerk,
Zo ook bij SpareParts-Watches, volgens Peter, is het uurwerk 40 jaar oud en ESA heeft een nieuwer type ontwikkeld, maar is niet uitwisselbaar met deze 944.111(Datum op 6uur)

Als er iemand is die kan zeggen wat het zou kosten om het te laten doen, vind ik ook prima.
Zou zonde zijn om het horloge te dumpen.

met vriendelijke groet, Arno

2 likes

Ik heb er voor dit uurwerk geen ervaring mee, maar is het niet zo dat als je een standaard 944.111 pakt (datum gericht op 3 uurs positie) en je zet de datumring over van die van jou dat je er bent?

Misschien zoekt dat wel wat makkelijker dan een 6 uur versie.

1 like

Dat inderdaad :joy:

1 like