Omdat ik altijd van uw verhalen geniet zou ik u graag een beetje opbeuren. Onlangs kreeg ik een wijzerplaat binnen die volgens het (heilige) systeem van de vervoerder al maanden geleden geleverd was. Ik had al gereclameerd via alle mogelijke kanalen maar zonder resultaat. En plots, zonder dat ik het nog verwachtte lag je in mijn brievenbus. Soms komt t toch goed…
Hoorden wij daar een opgelucht “Jippie!”?
Dank, dank, voor je medeleven Doet me goed. En wie weet! Alles kan!
Leuke vangst - plezier er mee
Geïnspireerd door dit prachtige topic ben ik ook naar een Seiko 7009-8070 gaan zoeken en vond een (hoop ik) mooie:
(foto verkoper)
Heel fraai!
Oh ja, deze heb nog inkomend;
Binnenkort aan de pols denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker).
Nice
Gefeliciteerd, leuke klassieke quartz
Dank Don
Ik weet het: jij kan er een prachtig, goedlopend horloge van maken
Ja dat ken ik ook.
Zeker na een vakantie. Dan kun je wel kopen maar niet voltooien…
Die laatste is de tweede ‘Stylt’ die ik in vier jaar tegenkom.
Spookmerk! In de eerste die ik kocht ( mint condition)
zat-heel gek-- een Pontiac binnenwerk!
Tip van @MeNToR, toch altijd knap hoe hij en @basvg ze eerder weten te spotten dan ikzelf.

Mijn eerste horloge met Fancy lugs. Voor de zomer vond ik ze nog verschrikkelijk, maar ik leer steeds anders te kijken naar de ontwerpen en productiemethoden van weleer. Daardoor komt er van mijn kant meer waardering voor deze stijl en periode waarin art deco overging naar een meer tijdloze designtaal. De platte kast op deze is daar al een goed voorbeeld van, samen met de minimalistische wijzerplaat. Eens kijken of we hem zo gaan laten, of iets mooier krijgen. Ik vind het gehavende uiterlijk wel gaaf.
AS 984 souffleerde Bas me.

Zo te zien is er flink wat verguld materiaal weggespoeld in iemands Elma…
Een Certina Newport, eindelijk, die had ik nog niet Weinig foto’s dus zien wat er binnenkomt.
Dat schip op de band, kon je laten vervangen door de juwelier door een persoonlijk monogram. Ze moesten wat in 1981, het model introductie jaar (34mm).
Leuk ding! Uurwerk is niet verguld, die zwarte rand is gewoon aantasting, krijg je zo weer schoon
En let op, ook de palradschroef is links!
Niet chrome? Of bedoel je echt het uurwerk
Ja, het uurwerk. Leek net of de gouden tint van de delen af is. Maar dat is gewoon viezigheid.
Tnx Tim! Die linksomdraaier is altijd handig om vooraf te weten.