Er is niets duurder op de wereld dan de banken- en betalingsinfrastructuur.
Yep. Je moet er iets voor over hebben.
Dus geen surveillantie mogelijk. Voordeel dus niemand heeft er zaken mee wat ik met mijn centjes doe tenslotte. Laat staan dat ik het leuk vind als ze dat loggen, aggregeren, profileren en verkopen.
Of, zoals het plan is, gaan centraal besturen en dingen mogelijk/onmogelijk maken al naar het goeddunken van bovenaf.
Dat inderdaad. Je kan maar hopen dat dat doosje ooit nog ergens opduikt, maar… nja. Kans is niet groot.
Of als je enigszins belang hecht aan privacy en zelfbeschikking. Met al het zwart geld dat ik in m’n hele leven samen gekregen heb zou ik net een tweedehands Seiko 5’je kunnen kopen, denk ik.
Een heel legale manier van ‘zwart’ klussen is je eigen huis verbouwen. Ik betaal mezelf niet, ik betaal ook geen arbeidsloon aan anderen, dus de fiskus heeft het nakijken. En wat de investering betreft: zoals een goede vriend van mij al jaren zegt: “Ik heb geen geld, maar wel een heleboel tijd”.
Doet me denken aan iemand, die ik ken, die de volgende uitspraak deed: ‘Ik kan niet zwemmen, maar wel heel lang mijn adem inhouden!’, en sprong vervolgens de kade af, de ijskoude zee in. Het spreekt voor zich, dat hij behoorlijk dronken was, toen hij dit deed… Maar weer on-topic.
Zojuist bericht gekregen, dat de Citizen deLuxe Parawater dus niet komt, de verkoper wil het niet opsturen… Wel geld terug, dat doen ze goed daar in Japan.
Dus nog maar wat anders gekocht…
Deze Tissot Seastar
En met deze ben ik bijzonder blij, een “waterdichte” Seiko Cronos J13032. Wie goed kijkt, kan er weer het design van de Seikomatic Silverwave uithalen. Dit horloge heeft ook dezelfde schroefbare deksel als de Silverwave. Alleen zal dit een handopwinder zijn. De kroon is niet origineel, dat is wel zeker.
Weer on topic… die goede vriend of het draadje? Lijkt me wel fijn om weer on topic te zijn als je bijna verdronken bent (spreek uit ervaring).
Ohh…, de Citizen Parawater. Keurige service van de bemiddelende organisatie of veiling site. Die Tissot Seastar is ook niet verkeerd.
Zonde van zo’n leuke Enicar vondst Lex Smerig spelletje wilde ik haast zeggen … Maar in the end heeft iedereen er toch zoveel voordelen van dat het systeem gewoon door blijft gaan…zoals alle duistere praktijken in deze eeuw