Dank je! Dit helpt al. ![]()
Als het deze is, en 23D is compatibel, daar heb ik normaalgezien een berg onderdelen van liggen. ![]()
Dat kan alleen Dennis zelf vaststellen🙂
Ik ga mijn best doen. ![]()
Test
Hallo, ik ben geen kenner, alleen een liefhebber.
Kan iemand iets zeggen over deze Longines?
Alvast bedankt.
Voor een oordeel over je Longines moet je even een apart topic aanmaken onder het Vragen over… kopje. Dat houdt de discussie hier zuiver ![]()
Welkom!
Ja het is een longines met verkeerde wijzers in het verkeerde topic ![]()
En misschien je vraag wat specifieker maken?
Zal mijn doen
2 vliegen in 1 klap!
Voor niet al teveel geld een Zenith gekocht:
En meteen een vervangende kroon voor mn PR516 gevonden ![]()
Weet je zeker dat het binnenwerk in die kast hoort? de wijzerplaat lijkt te klein voor de kast.
Maar kan ook zijn dat er een spanring in hoort en dat die ontbreekt ![]()
Hahaha nee ik weet niets zeker, maar we gaan het zien.
Zou overigens niet de eerste keer zijn dat ik een horloge met missende spanring binnenkrijg….
Daar lijkt het trouwens wel op.
Misschien valt het mee en anders heb ik een leuke donor te pakken ![]()
Lijkt wel origineel, hier volgens mij een vergelijkbare, maar dan met spanring:
https://www.chrono24.at/zenith/surf--cal-2572-classic-mint-condition-rare-like-new--id42816025.htm
Kijk, goed nieuws!
Hmm de link werkt niet meer, nouja deze was mooi, maar ook een factor 10 duurder dan die van mij ![]()

Aan iedereen die zo enthousiast een like heeft gegeven hierop:
Deze is dus ‘Lost in Transition’ !
![]()
Volgens de DB Schenker tracking op 1 augustus aangekomen in tussenstation in Malmö. Daarna heeft niemand er ooit meer iets van vernomen. Volgens de verkoper heeft Tradera mij terugbetaald, maar van Tradera nooit iets vernomen en geen cent ontvangen, Tradera is niet bereikbaar, verwijst voor claim naar Paypal, case aangemaakt bij Paypal. Paypal sluit de case af met de mededeling dat de claim is afgehandeld ín het voordeel van de verkoper. Beroep niet mogelijk.
Dit is nog eens verzend ellende!
Heel, heel erg jammer allemaal voor dit knetter zeldzame horloge. Dat komt echt nooit meer boven water.
Dat is mooi bagger dan….
Ja, alweer! PostNL, DB Schenker/GLS, DHL, DPD, allemaal bagger. Overal lange vingers, denk ik toch wel zo langzamerhand. En Bureaucratie in het voordeel van de veilingsites en de betaaldiensten.
Gelukkig hebben we de Rikketik nog. Tenminste, zolang als de banken ons toestaan contant geld uit de muur te trekken, want dat wordt ons ook steeds moeilijker gemaakt. In heel Rijswijk zijn er inmiddels nog maar zo’n 3 (!) ATM automaten.
Wen er maar aan. De EU heeft in verschillende interne documenten al aangegeven dat ze cash gaan doodmaken - eerst de CBDC zodat alle betaalverkeer controleerbaar en traceerbaar is, daarna handelaars verplichten prijzen voor cash betalingen minstens X procent hoger te maken dan elektronisch, en eens de bevolking moebetaald is, cash afschaffen want “niemand buiten criminelen gebruikt het”.