S. Kocher - stralend restauratieproject voor in de toekomst. mezelf kennende zal het wel in een veilig doosje in een kastje blijven liggen, maar wie weet krijg ik de smaak te pakken…
Deze net meegepakt op Vinted. Ben geen Pontiacofiel maar aangetaste wijzerplaten dan weer wel. En een mooie ETA automaat. Kast opnieuw vergulden en dan is het weer een deftig horloge.
Vandaag kwam voor deze 8346 een nieuw mineraalglas binnen dat ik bij AliExpress besteld had. Denk dat het mooi past, maar het wijkt iets van het origineel af. Het origineel is aan de buitenkant net niet vlak, maar heel licht gebold, en heeft een scherpere, strakkere afschuining.
Het origineel is tamelijk zwaar bekrast, maar ik wil gaan proberen het te polijsten net als met mijn Seiko chrono. In de tussentijd kan ik wellicht het AliExpress glas gebruiken.
En het uurwerk, dat goed loopt en er heel goed uitziet, moet natuurlijk wel een service krijgen. Alles werkt goed, maar bij het handopwinden voel je eerst weerstand en daarna loopt het soepel. Alsof het palletje in de automaat een beetje “plakt”.
En ik denk erover om de lunette opnieuw te laten verchromen. Maar alleen aan de buitenzijde (zou dat lukken, of maakt dat niet uit voor de passing?)
De Kelton heeft alleen een glaasje nodig. Hij blijkt uit '73 te zijn. De details, zoals de indexen en piano-rail (?) vind ik een leuke verassing nu hij beter zichtbaar is dan op de advertentiefoto’s.
En deze Breil Okay Speedway automaat heeft ook een glaasje nodig. Het bandje past perfect. Dat is weleens anders bij die kleine horloges. Dit is 33mm, dus iets groter dan de vergelijkbare Breil handopwinder die ik al heb.