Vintage incoming (Deel 2)

Een beetje tegen beter weten in…

… maar ik heb minstens één in de werkbak liggen die er nut kan van hebben. Als ik er ooit toe kom. :sweat_smile:

11 likes

Dit opknappertje komt eraan.

Palma’s kom je niet veel tegen, maar zijn er wel, met name uit de eerste helft van de vorige eeuw. Van zakhorloges tot chronograaf horloges. En dus deze “militaire” handwinders.

9 likes

Leuke…:ok_hand:. Zit er nu een Eterna glaasje op ?!? :nerd_face:

Flinke uitdaging :four_leaf_clover:
Die gele staat dan voor 'n goudkleurige dial neem ik aan?

1 like

idd, deze, voor mijn ogen is dat geel maar t kan idd ook goudkleurig zijn :slight_smile:

de zwarte is niet zo een probleem, die is en masse gemaakt en reserveer ik voor me verjaardag volgend jaar, dus eigenlijk nog maar eentje te vinden voor 01/01/26, de geel-goudkleurige

dit is de zwarte, ook heel erg mooi, minder zeldzaam, minder verzamelwaardig maar desalniettemin gewenst

raar dat ik de hobby beëindig met seiko, heb er altijd een gruwelijke hekel aan gehad en nu vind ik ze mooi, allez deze reeks vind ik mooi en de 6139 is vrij easy om aan te werken. Heb van de week een 7018 gedaan, dat nooit meer. was trouwens ook niet succesvol, hij liep al niet om te beginnen en hij loopt nog steeds niet, er zijn dusdanig veel wisselstukken voor nodig - zeg maar een volledig nieuwe mechaniek - dat ik er de brui aan gegeven heb want die mechanieken zijn amper te vinden. jammer want het horloge was esthetisch 100%. Nu ja ik wil de 7060 en niks anders meer :slight_smile:

16 likes

En daar is hij dan eindelijk! Echt, wat een mooi en dankbaar projectje zal dit worden!:blue_heart::star_struck:

18 likes

Jammer van de 7018, zijn toch ook weer bijzondere Seiko hebbedingen. Misschien komt het nog op jullie pad…
Zo kocht ik 'n hele leuke Laco maar zonder batterijdeksel, kansloos dacht ik- misschien zelf maar iets knutselen?!
Kom ik een jaar later een Timex met zelfde ‘kroon-in-bodem’ constructie mét 't dekseltje tegen, gewoon op een rommelmarkt. Heláas geen uurwerk er in, maar toch mooi hoe alles soms in elkaar valt :four_leaf_clover:

3 likes

Dat zeker, prachtig blauwe dial en compleet met de bezel👌
Die hoop ik ook nog eens te vinden, (gelukkig zit het glas wel stevig vast) :blue_heart:

10 likes

En ik hoop de (of een passende) Seiko bracelet voor deze 8062 te vinden🥰

1 like

Beetje sleets, maar gewoon leuk voor de heb vanwege de day-night complicatie.

17 likes

Tof; verandert de kleur van de markers?

Die urenwijzer heeft wel wat meegemaakt trouwens :laughing:

3 likes

De Royce met Fancy lugs is gearriveerd. En in het echt nog mooier. Mooi formaat ook. Blij met de tips van @basvg. :pray:t3:

14 likes

Yes! Naar zwart.

En ja, de urenwijzer is wat uit vorm. :sweat_smile: en secondewijzer weg.

5 likes

Nou dat is het eufemisme van het jaar :sunglasses:

3 likes

Gelukkig was het glas gewoon verrot:

13 likes

Dat is apart, leuk! dat had ik nog niet eerder voorbij zien komen

1 like

Er zat een lage plexi ingelijmd :rofl:
Dit is beter:

13 likes

Fijn altijd die horlogeknutselaars die het vertikken om een passend glaasje te bestellen :see_no_evil:
Zeker beter zo :+1:

2 likes

Ja hoe krijg je het verzonnen…

2 likes

Ondergewaardeerd, die HMT-tjes. d.w.z. als ze echt / origineel zijn. Deze ziet er wel erg echt uit. Leuke aanwinst Tim!

2 likes