Vintage incoming (Deel 2)

Lotje met projectjes samengesteld (dan geldt de koopstop niet?)

Sinex in een hele fraaie vergulde kast

Eska quartz met Genta look & feel zonder driedubbele, aangetekende bewijslast durf ik hier niet meer te opperen wie de werkelijke ontwerper was

Lebem opknapper als oefenproject, of donor. De kast oogt niet al te best op de foto’s.

Oris damestankje - zonder kroon. Hopelijk valt 'ie wat groter uit, maar dat zal wel niet.

12 likes

De prijs voor het horloge was goed en niet gek. Maar niet voor mij.

Leuk. En de Sinex had ik ook gezien. Mooi lettertype!

1 like

Ja, cool hè? @basvg tipte mij bij deze eigenlijk voor het uurwerk. Maar alles is leuk aan dit horloge.

Leuk lotje met opknappertjes,Dennis. LEBEM nooit van gehoord. Is een voorlader zo te zien, is dat een penankertje? En een mooie Sinex met een ETA-kaliber denk ik. Succes hè, met het opknappen.
Als je de Lebem ooit wilt laten vergulden, dan kan ik dat wel voor je doen. Ik heb de apparatuur al besteld.
Nu nog wat ervaring opdoen en dan gaat dat wel lukken.

3 likes

Dank je, dat is een mooi aanbod! :pray:t3:
De Lebem is geen penanker, verwacht ik, al heeft Lebem die ook gehad. Ik las ooit dat iemand op Hf Lebem’s tipte als mooi, leuk, vergeten merk*. De eerste Lebem, een tankje, die ik hier heb in de collectie, loopt snaarstrak. Mooi en verfijnd Frans handwindertje. Lebem is uiteindelijk overgegaan in Difor.

*Hier stond dat ergens tussen:
Hoeveel HORLOGEMERKEN in je collectie?

Mijn huidige Lebem: Lebem 19 Rubis

De Sinex is ETA inderdaad.

1 like

Ben gek op de Seiko 66 handwinder. Heb al een heel mooie zwarte, zelf opgeknapt, en nu is deze incoming:

Secondewijzer ontbreekt en loopt niet. Maar ik durf’m wel aan😊

14 likes

16 likes

Mooie!

O, dank voor je reactie. Daar was ie gebleven. Het is geen nieuwe aanwinst. Hij moest in ’ wat draag je vandaag’ staan! Nou ja, een beetje vernieuwd, de minuutpijp moest afgesteld worden, dus terug uit de projecten lade😁

2 likes

Incoming Omega vintage Art deco style salmon dial (van rond 1930)

20 likes

Net binnen gekomen,deze Seiko LM 5216-7000

Mooier dan verwacht, ga ik dit weekend van genieten :white_check_mark:

18 likes

Deze Suiz is binnen. Klein maar fijn. Een beurtje zal hem goed doen, staat kurkdroog.

1 like

Komt net binnen hier, mooie 6308 uit '76

14 likes

De Rado collectie wordt uitgebreid

En een Seiko Q, wil deze als donor gebruiken.

15 likes

Mja, beetje impuls aankoop inkomende.
Iemand een idee welk kaliber dit is? Is ie überhaupt compleet :joy: Staat “5204” op.

12 likes

Binnenkomers van Buyee

Een Enicar

En twee Ricoh

14 likes

Nice! Ik had ook een ultrasonic binnengekregen, maar daar zit een stekker aan.

4 likes

Incoming deze :heart_eyes: ben zo verzot op die mooie geprononceerde Seventies hoogbouw :star_struck::star_struck::star_struck:

15 likes

In-house calibre van Geismar, Besançon (F).

Zeer interessant is DIT , van Uhrforum (De)

3 likes