Ik zit te azen op deze die een kennis van mij met een aantal andere vintages wil verkopen via een veilinghuis. Ben er nog niet uit of ik hem wil en zo ja, voor welk (redelijk) bedrag. Prijzen op internet vliegen alle kanten op. De foto is bedroevend slecht, het horloge zelf ziet er in het echt uit om door een ringetje te halen.
Op het oog lijkt de print niet goed uitgelijnd, maar hier zullen vast wel andere kenners op kunnen reageren.
Ik denk dat het met de opname te maken heeft, het horloge ligt niet helemaal recht onder de camera, maar goed om in het echt even op te letten.
Het Omega logo en de ster lijken ook niet in het midden van de crosshair te zitten, of de crosshair niet in het midden van het Omega logo en de ster.
Even goed naar kijken als je het horloge in je handen hebt.
Kijk ook goed naar de 12 index en de minutenstreepjes, links en rechts lijken niet oké te zijn.
Haast niet te zeggen op basis van deze foto; de helft van wat de 12 uur index lijkt te zijn is in werkelijkheid schaduw omdat het licht van rechts komt.
Klopt. Ik heb de eigenaar gevraagd of ik zelf wat foto’s kan maken.
Dan ook een apart topic aanmaken @tijdsbeeld. Dit gaat over aangekochte zaken. Jij hebt meer baat bij een vragen over… topic
Zodra ik meer foto’s en info heb zal ik dat doen.
Werd aangeboden voor onderdelen, maar hoop dat er nog iets van te maken is:
De plaat is eigenlijk nog te mooi hem te slopen…
Zal toch wel?
Ik hoop het, volgens de eigenaar had het uurwerk meerdere problemen, maar we gaan het zien
Eens! En er mist zo te zien een schroef? Wie weet zit die ergens verstopt.
Das een mooie!!
Ik zou het zeker proberen, horloge ziet er goed uit en is een heel fijn horloge om te dragen. De kast en plaat is netjes, met het serienummer nog zichtbaar.
Naast het schroefje mist de dempingsring rond het uurwerk, essentieel onderdeel van het DS/Double Security ontwerp.
Oa op de ebaai te krijgen certina DS yellow rubber spacing ring.
Succes!
Hier een voorbeeld:
Thanks! Ja die missende ring had ik ook al gezien. Was eigenlijk van plan hem gewoon te vervangen door een stukje NBR o-ring snoer, maar zal eens kijken
Ik was eigenlijk op zoek naar een mooie King Seiko. Liefst een chronometer certified Hi-beat.
Toch heb ik me vanavond, misschien als een soort voorbereiding, laten verleiden door een leuke, beetje speciale, vintage Seiko. De LM Special uit 1975 heeft een King Seiko uurwerk en is daarom eigenlijk het vergeten broertje van de KS.
Een midden / hoog segmenter dus met mooie eigentijdse elementen.
Wat vinden jullie er van?
Fraai