Een projectje… King Seiko 4402-8000
Mooi projectje! Ga je de kast ook aanpakken of laat je die zo?
Ik denk, dat de kast op zich weinig werk nodig heeft. Wat je ziet op de bezel, dat is lijm. En lijm is te verwijderen… Wel mist deze de medaillon, maar daar zit ik niet zo mee. Wellicht een andere caseback met doorzicht van de Lapinist om het mooie uurwerk te laten zien… Of ik moet nog ergens een medaillon kunnen vinden, ook een mogelijkheid… Deze is uit 1966. Daar hoort dus het schild-medaillon op. Dus nu maar hopen, dat de bezel nog heel is, en anders kan die nog altijd naar de Lapinist heen…
Een nieuw glaasje en kroon zijn al onderweg…
Project Sector
NederSwiss duikertje met mechanisch probleempje
Eta-Quartz reanimatieprojectje
Vandaag een handig zit-sta bureautje opgehaald voor mijn wekelijkse klus- & prutsprogramma.
Deze onderweg uit Japan, Ricoh Dynamic Wide, zou met nieuw glaasje, beurtje weer mooie aanwinst voor de langzaam groeiende verzameling zijn.
Misschien wel nieuwe datum en dag wiel als deze te vinden zijn tenminste.
Foto’s van verkoper.
Ik liep vroeger nog wel eens binnen bij de fa. Kiek is Leidsestraat te Amsterdam. Ik woonde toen om de hoek op de Keizersgracht. Ook toen al was die winkel een anachronisme.
Uuh, dan ben jij ook al op leeftijd?
Dat was zo’n 45 jaar geleden…
Hele mooie Bas!
Leuke, ben benieuwd!
Edit: en geen redial
Was ook al druk aan het zoeken gegaan
dammed waarom kijk ik altijd over de knapperds heen-)
Nog geen idee, wat ik hiermee ga doen, maar ik vond hem te leuk om voor het geld, waarvoor ik hem kon kopen, te laten liggen…
Zeldzaam Tissot kaliber 225 donoruurwerk. Dunste Tissot kaliber voor zakhorloges.
Alvast voor het geval ik een kaliber 225 zakhorloge op de kop weet te tikken en die wat donordelen nodig heeft
Tissot 2030 uurwerk moest dat zijn. Hetgeen ook dezelfde kast als mijn Tissot Seastar verklaart. Gelukkig had ik me al ingelezen in de 2030 bediening, want dat is nogal apart om op tijd te zetten.
Helaas hadden de twee batterijtjes die ik nog had liggen te weinig spanning. Dus even geduld tot de nieuwe binnenkomen.
De originele Continental band is een fraaie bonus. Het glaasje heeft een flinke jaap, maar dat gaat goedkomen. Leuk project. Keep you posted.
Zeer fraai
Een klein wrakje maar een krekel stond op de verlanglijst. Erg modern voor mijn doen want van ca 1958/60.
En krijg gelukkig hulp van de Venus 230 reanimatie expert @basvg
Kijken welke eerder aankomt…( Uit Zweden vs USA)
Ongetwijfeld die van jou! Aankopen vanuit Amerika maken daar eerst 3 rondjes voor ze de oceaan overvliegen naar een Europese stad.
Ja maar mijn lokale PostNL bezorger is er ook nog! Die bezorgt pakjes naar believen bij een of ander ophaalpunt.Alleen zonder bericht daarover te geven. En dan gaat het dus weer retour. Of ik krijg een open gescheurde envelop in de bus…