Vintage incoming (Deel 2)

Vaste prik :face_with_peeking_eye:

1 like

Gisteravond reageerde ik in het topic over Villars-Le-Lac dat er wat leuke Maty horloges op Vinted stonden. Net voordat ik in slaap viel gooide ik wat horloges in een bundeltje. Ik heb mijn vintage verzameling compleet, maar een paar oefenprojectjes mogen nog wel een bakje vullen. :face_with_peeking_eye:

Die Dakar vind ik stiekem wel heel stoer. En die kekke duiker komt uit de winkel van een Italiaans vakantieresort, volgens mij. De Yema is mooi van vorm en verdient samen met de Maty een opknapbeurt. Houdt me weer van de straat…

13 likes

Hier ook een onderweg, had eigenlijk nog geen vintage duikertje in de verzameling, toen zag ik deze nog uit mijn geboortejaar ook :shushing_face:, hij mag binnenkort logeren bij @Serge2 en daarna een mooie rubber band erom.

Het is een penanker, en het merk zegt mij eigenlijk niets, maar leuk om te zien wel vind ik

20 likes

Maty was een horloge fabriek in Besançon (FR). Het bestaat nog, maar als horlogewinkel- keten.

3 likes

Leuke 5👌

1 like

Mikrolisk vermeldt dit:

Het merk Wilson komt ook voor in de USA en Duitsland; jouw versie is, gezien het logo en opschrift “Swiss Made”, Zwitsers. Over dit bedrijf is weinig te vinden (althans door mij, tot nu toe).
Het uurwerk is een eveneens Zwitserse Baumgartner BFG866 penanker.

Leuk exemplaar!

5 likes

Vaandag binnen

26 likes

Voor even dan :sunglasses:

Idd :+1:

Ja! Ben benieuwd hoe deze er echt uitziet :grimacing:

:thinking: :partying_face: leuke aanwinst :+1:

3 likes

Mooie Seiko Super, 1956 zo te zien. Mooie patina op de wijzerplaat en een mooie indeling.

2 likes

Weer bezig geweest mijn verzameling Seikomatics uit te breiden, dus zijn deze twee onderweg…

16 likes

En daar is-ie!
Niet gek!

11 likes

@Dutchspur Leuk horloge. Ter aanvulling, kwam iets tegen van Wilson watches in de Europa Star (www.europastar.com bron) van 1967 tot 1974 een advertorial en advertenties.

Hier werd je horloge gemaakt:
image
Collectie voorbeeld:

13 likes

Oow cool zeg, dankjewel hiervoor :pray:

1 like

Ik kon het weer niet laten. ( En ik was de enige bieder)
Hier moet wel een Venus 230 in zitten…

Van Tradera. Is ook een Zweeds merk van ene Karlsson.
1953…

23 likes

Hele leuke Bas :ok_hand: Wat is de maat?

Weet ik niet. De gewone Venus 230. Zal iets van 32 mm zijn.
( Hoewel er ook grotere van bestaan, maar dat is deze niet)

1 like

Oeh, kleintje :upside_down_face:

1 like

De Palerma os binnen, aanzienlijk ‘blikkeriger’ dan ik dacht helaas en lastig een ander bandje te plaatsen.

Het horlogeglaa lotje…bleken klok horloge glazen ipv polshorloge glazen. Haha. Wel topservice van de mp verkoper.

1 like

Heel gaaf

1 like

Wow, die chronodiver is cool :face_with_hand_over_mouth: