Vintage incoming (Deel 2)

Ze zijn leuk hè?

Maareh… er lijkt geen lume op de wijzers te zitten. Dat zou ik wel verwachten met gelumede cijfers op de plaat.

Qua straling kan het meevallen. Ik heb er eentje met lume wijzers en die blijft onder de 2 microsievert, wel gemeten op het glas, maar ik had op voorhand hoger ingeschat (misschien zit er een erg dik glaasje op…:sweat_smile:)

1 like

Dat kan soms heel rare resultaten geven. Ik heb er eentje liggen die op alle vlak radium schreeuwt - jaren 20, duidelijk lume, verkleuring, etc. - maar de geigerteller geeft absoluut niks. Noppes. Heel vreemd. Vertrouw het voor geen haar. :sweat_smile:

2 likes

Iets van andere orde, in absolute nieuw staat, 1947 met doosje en boekje, in bijna niet te vinden goud(kleur)
Leuk bij m’n andere Mickey Mouse

23 likes

Klopt maar dat vind ik juist een voordeel :sunglasses:

1 like

Voor wat betreft straling, zeer zeker!

1 like

Een leuke! Heeft deze een zilveren kast? De wijzers zijn waarschijnlijk ooit vervangen en waren vermoedelijk van die cathedraal dingen.

De radium is makkelijk te verwijderen van deze emaille platen, maar met oud effect relumen is een vak. :sweat_smile:

En weinig steentjes, dat scheelt weer. :laughing:

2 likes

Wauw, dat is een leuke verzameling! Horloges om blij van te worden. :blush:

1 like

Lijkt zilver, maar weet het niet zeker.

1 like

Deze 6109-8029 komt net binnen, ook 50 jaar oud, mat-blauw dit keer. Een mooie grote, duidelijke wijzerplaat die er nog heel goed uitziet. Zal ik vast mooi kunnen opknappen. Ben benieuwd naar het minder vaak voorkomende 6109 caliber.

Edit: kast, deksel en band liggen al in de ultrasoon :blush: wijzerplaat nog pristine, zo mooi mat! Haast velours.

9 likes

Na eerste poetsbeurtje😊

14 likes

Uit Portugal. Dit merk is totaal onbekend.
Maar de binnenkant heeft een mooi koperkleurige Unitas 6310, 13 lignes. En chroom kleurige kast.( Ik mag geen goudkleurige meer kopen van mezelf) Tenzij…
Enfin. Stoppen met aankopen is nog steeds moeilijk :innocent:

13 likes

Tell me about it… ook incoming:

10 likes

Wow, wat een gave collectie. :grinning:

1 like

Dankjewel, zeker de oude Ingersoll penankers vind ik zelf het leukste

1 like

Een bak random troep incoming :rofl::rofl:

Uiteraard gaat het om het Tissot tankje wat erbij zit:

Maar ook dat is misschien wel meer dan het lijkt. Ik betwijfel dat dat kastje origineel is dus die kan dan de kliko in, hopelijk zit er achter de wijzerplaat dan nog een origineel uurwerk maar het kan ook zijn dat ik alleen maar een wijzerplaat heb gekocht :see_no_evil::grin:
We gaan het zien :crossed_fingers:

12 likes

Coole lepel man!

1 like

Inderdaad retecool man, en echt verzilverd :laughing:
En een paar coole oorbellen erbij…

1 like

Vorige week 2 gekocht waarvan 1 opknappertje

Een ongemarkeerd horloge van de 50s
met een stalen kast in 565 stijl. Leuk ding, en voor 6 euro haha

En een leuke Svea, weinig aan op te knappen, ziet er goed uit 34 mm kast

en de prijs is 15 euro.

7 likes

De helft van het sla bestek heb je :rofl: Speciaal voor moederdag de oorbellen gezocht zeker :sunglasses:
Asje van de secondewijzer is te zien dus er is een uurwerk :+1:

2 likes

Ja goed idee, ik ben klaar voor moederdag :+1::rofl:

Goed gezien dat de tap van de secondewijzer er zit, en hij zit op de juiste plek. Dat geeft hoop dat het originele uurwerk erin zit, en niet een willekeurig iets :sweat_smile:

2 likes