Vintage incoming (Deel 2)

:see_no_evil:

2 Cauny skindivers en een Pierce monopusher

Nu even de hand op de knip wegens andere financiële prio’s…

11 likes

Je eerste Rolex ?

2 likes

Hahaha nee die hoef ik niet.
Niet horlogegerelateerd deze keer.

2 likes

Het is weer feest :partying_face:, pakje uit Japan

Sommige had ik hier al laten zien geloof ik, drie Ricoh en een Takano

13 likes

Wauw! Dat is speciaal!:star_struck:

1 like

Ja ben super benieuwd, hij zou lopen maar het chrono gedeelte zou soms haperen, hoop dat het met alleen een beurtje opgelost, onderdelen zijn natuurlijk een drama….

1 like

Nou, je komt vaak lijkjes tegen. Ik heb de verleiding tot nu toe weten te weerstaan :innocent:

1 like

Sorry voor de late reactie, maar wat een mooie aanwinst. Dit is nou wat je noemt een echt collectors item. Gefeliciteerd met deze aanwinst

gelukkig heeft @Jenneke daar verstand van.

1 like

:rofl: yes, iemand nog een cursus naald en draad naaien klonk wat raar nodig?

Goeie reminder voor de vraag @wbcoupe zijn de gespjes al gemonteerd. :sweat_smile:

3 likes

Dank je :pray:
Ik heb inderdaad m’n licht opgestoken bij Jenneke :grin:

Euh :face_with_peeking_eye: :face_with_peeking_eye:
Ze liggen voor m’n neus op m’n bureau te vragen om aandacht.
Helaas ligt er vrij veel spul te vragen om aandacht :sweat_smile:

3 likes

Het is vooral de toen super bijzondere verticale koppeling die slipt. Het frictie materiaal gaat stuk. Op intwrner zijn wel verhalen te vinden van mensen die op zoek waren naar een geschikt materiaal. (En ook gevonden)
(Ik heb zo geen linkjes helaas)

1 like

Oh bedankt voor het doorgeven!! Als hij binnen is zal ik hem eens openmaken en kijken wat er precies aan scheelt :+1:
Ik vond het gewoon erg interessant, hoop dat het geen financiële aderlating wordt :rofl:

2 likes

Nog ff gekeken, mooi startpunt
https://www.watchuseek.com/threads/pierce-chronograph-no-trouble-with-the-clutch-disc.1006197/

2 likes

Topper!!!
Net wat van dat folie weggegooid :see_no_evil:

1 like

Waarvan een keertje aan die van mij? Dat heb je dan toch heel goed gedaan, Peter! Waarvoor nogmaals mijn grote dank en respect.

8 likes

Wat staat daar nou, Bas?
Edit: Ohhh had even verder moeten lezen. DUX dus. Ok!

Staat dus (dux) in Mikrolisk, maar dan weet je nog niks… Welke Dux?

Dux 15 Rubis

1 like

OK. En een AS 1130 is ook altijd goed!

1 like

Is een mooie Jumbo uit Spanje
Er staat onder ’ Suiza’

10 likes

Vandaag ‘gewonnen’ en betaald op Tradera, dus ik moet nog even geduld hebben voor ie binnen is.
En er gaat na lange tijd dus weer eens een kattenhorloge binnen komen.

Ik vond deze Tiger op Tradera.
Ik had al twee Tigers (= Fins), maar daar staat alleen ‘TIGER’ op de plaat. Deze lijkt een stuk ouder en heeft een tijgerkop als logo. EN het is een bulls eye!

Foto’s van de verkoper.

Ik denk dat de kast 33mm meet (ex kroon) en volgens de verkoper ‘tikt’ ie, dus dat betekent mogelijk ook dat ie ‘loopt’.
Ben benieuwd naar de algehele conditie en wat voor uurwerk er in zit. Helaas geen foto van het uurwerk. Zou zomaar eens een AS 1130 kunnen zijn. Zou ook zomaar eens een stalen kastje kunnen zijn.

Voorts…
Een paar dagen geleden deze Zweedse “Ornen” (Adelaar / Arend) binnen gekregen.
Foah Wènach… Was een gelukkige toevalstreffer. Aan de verkoopfoto’s was niet veel bijzonders te zien en de prijs was ‘niveau wrakje’, dus een gokje.

Foto’s van de verkoper

Eenmaal binnen bleek het een geluksvondst. Ik trof aan: een mooie gepatineerde wijzerplaat en wijzers, vrijwel onbeschadigde RVS kast en een zeer goed lopend premium (verkoperd) AS 1130 uurwerk.

De kroon ontbrak, maar het asje zat er nog in. Er zat nog net genoeg schroefdraad op om er een verlengasje op te kunnen draaien. En zo’n asje had ik nog liggen. Een passende (generieke) kroon ook. En de dikke ‘mof’ van de verlengas paste door de tube! (zucht van verlichting)
Verder: polijsten… ultrasoon… nieuw glaasje … nieuw bandje…
Grote blij!

Foto’s van na de behandeling.

En aan de pols:

19 likes