Nieuwe glas kan je altijd nog losweken uit de sponning en inlijmen in de oude
Onderweg uit Portugal
Vintage Radiant heeft mijn hart gestolen, ben ik bang. Sorry, ik kon deze niet laten liggen. Nog één andere op het oog, met iets meer TV-kast en een kek zomerkleurtje. Daarna moet ik me echt gaan storten op de reeds aanwezige horloges. En mijn toekomstige.
A. Schild 1690, typisch Radiant verbronsd zoals mijn andere Radiants
Ik gok dat vrouwlief deze ook leuk vindt voor zichzelf.
Zo ben ik ook al een paar horloges kwijtgeraakt
Vorige week deze nog nadat ik van @basvg een nieuw glaasje had gekregen:
Haha, mooi toch! Ik hoop oprecht dat ze af en toe iets gaat dragen en op die manier ontdekt wat ze leuk vindt.
Ze kunnen niet zeggen dat we te weinig horloges hebben.
Nee idd 100+ om uit te kiezen
Zo eentje? Zat er ook al naar te kijken, maar ik vermoed dat het wel eens een dure zou kunnen worden.
Staat geadverteerd als niet werkend, met kapotte opwindstift. Maar of dat het enige is…
Is dat de pols van je eega?
Ja sterke vrouw
En ik moet iets opbiechten, ik had me echt voorgenomen om niets meer te kopen, er zitten wat kosten rondom het huis aan te komen, maar de zoektocht naar “koopjes” blijft knagen…
Dus ik heb een Union Chrono gekocht op basis van de slechtste foto die ik ooit heb gezien:
En in dezelfde koop nog een vergulde Omega (3de Omega in een maand tijd )
Hier kan ik misschien die aanstekertruc van @Jero1 eens op loslaten
Uhuh
Zo hoor ik het
Radiant Blumar
Eén van de leukste Radiants die je voor een habbekrats op de kop kunt tikken, maar je moet wel even zoeken. Mooie, dikke TV kasten. Automaat, tritium en leuke details onder het glas. Van al het aanbod koos ik deze, vanwege de kleur.
Macx , idd balen maar je mag blij zijn dat de verkoper het uurwerk terug neemt. Hij had net zo goed kunnen reageren dat niets bewijst dat jij de veer niet hebt beschadigd bij het wegnemen van de balans. Dat is mij zelf ook wel overkomen dat ik zelf een veer vernachelden. Nu eind goed al goed.
Ho verderop lees ik dan weer dat je em toch gaat nemen, van standvastigheid gesproken-)
Eerst was ik teleurgesteld dat de veer zo beschadigd was en ook de regulator lag er los in en ook een stuk van de bumperveer lag los in de kast, waarschijnlijk heeft dat de schade aan de veer veroorzaakt, ik heb een paar dagen gewacht en toen contact opgenomen met de verkoper, hij zou mijn info door sturen naar de eigenaar, en zo is het gegaan, ik kon het terugsturen, ik had al gezocht naar onderdelen op eBay, maar niets gevonden, vandaar dat ik dacht, die krijg ik niet meer aan de gang, en toen besloten het terug te sturen, maar naderhand weer spijt van gekregen, nu is er niets gevonden op ebay, maar volgende week misschien wel, ik heb er geen haast mee dus ik denk dat het wel goed komt.
Bij dezelfde verkoper heb ik nog een paar bieding uitgebracht op andere horloges op 18 en 25 mei, mocht ik die winnen dan kan de Eterna tegelijk mee naar Nederland worden verzonden.
Ik heb verkoper ook uitgebreid bedankt voor zijn soepele opstelling, misschien ken je hem wel, de winkel heet KLOCKANS.
KLOCKANS zegt me zeker wat. Ik heb er alleen nohg nooit iets bij gekocht. Nu de mentaliteit van diegene waarvan ik wel kocht is eigenlijk altijd wel super geweest. Op eentje na die moeilijk deed omdat hij een uurwerk had beschreven als mannen uurwerk terwijl het een vrouwen uurwerk betrof. Ook dat is door toedoen van tradera netjes opgelost.
Toevallig met DPD verstuurd?
Die mijd ik ALTIJD……. want daar heb ik vaker ellende mee dan dat het goed gaat.
Vanmiddag was ik op Tradera voor glas, ik heb al eerder bij deze verkoper glas gekocht, en terwijl ik met hem aan het overleggen was over glas zag ik een paar leuke horloges voorbij komen, en ik kon het weer niet laten om toch weer te bieden, eerst een leuke Citizen quarts, ik ben geen verzamelaar van quarts horloges, maar deze vond ik leuk en de bieding stond op 11 euro en dat voor zo’n mooi horloge dat vond ik toch wel erg weinig, nog 7 minuten, dus ik wacht nog even tot de bieding afloopt en zet mijn max bod in op 15,88 en ja hoor, hebbes. De volgende die langskwam, is van mijn favoriete merk Svalan, en die zou ook spoedig eindigen, er was nog niet op geboden en het stond op 32,50 euro begin bedrag, dus ik breng eerst een bod uit van 33 euro, ik was de eerste bieder en intussen ga ik verder met het glas overleg, nog enkele minuten en geen bieders, dat ziet er goed uit, maar dikwijls in de laatste secondes slaan ze toe, ik wacht nog even om het maximale bod te verhogen, ik zet het maximale bod in op 52,88 en in de laatste 30 seconde zag ik dat er activiteit plaats vond dus ik wacht nog even tot de laatste 3 seconde en druk op de knop en met geluk heb ik ook deze mooie bullseye van Svalan gewonnen.
Dit zijn de twee horloges die deze kant op komen.
Citizen die loopt, ik vind het een mooi model, ook de plaat spreekt me wel aan.
Hier kun je het verloop van de biedingen bekijken.
En deze Savalan Sportsman
Met een mooie plaat, het werkt niet, maar ook deze zal in orde komen, waarschijnlijk alleen servicebeurtje
De lugs zien er ook goed uit, 18 mm en geen uitgesleten gaatjes.
Dus toch weer onverwacht iets gekocht.
Hier kun je het verloop van de bieding bekijken.
Het is misschien leuker dan je denkt. Ik heb meer lol met mijn vintage quartz horloges dan met de helft van mijn handopwinders (de echt mooie uurwerken daargelaten). Mooie aanwinsten. Die Citizen is geweldig!