Dankjewel Dennis, wat ook zo leuk is dat ze erg goedkoop in aanschaf zijn, er wordt weinig op geboden.
Ben het wel met @Vintagewatchstuff eens, om het horloge niet te demonteren wanneer je nog niet zeker weet of je het wil houden.
Als ik als verkoper een dergelijke foto zou zien met de vraag of het retour kan, dan zou ik dat niet doen.
Met een dergelijk defect zou ik m ook retourneren. Lijkt me niet eenvoudig en goedkoop om de onderdelen te vinden.
Ik heb zelf ook ooit een prachtige en goedlopende Ebel hamerautomaat retour gestuurd omdat de hamer dusdanig veel speling had dat ie vervangen moest worden en ik van dat caliber werkelijk 0 onderdelen gevonden kon krijgen.
En zo heb ik hier nog wel een of twee liggen waarvan ik de onderdelen niet tegen een redelijke prijs gevonden kan krijgen. Dan is 103 euro best veel geld voor een donor…
Ik ga ervan uit dat ik deze weer in orde krijg, en ja, ik had dat niet moeten doen, ik kreeg de klep ook al niet goed gesloten, daarom had ik er geen goed gevoel bij, en ben blij dat het weer terugkomt en de verkoper zijn geld kan houden. Wel een leer voor de volgende keer.
Mocht ik over enkele jaren nog geen onderdelen hebben gevonden kan ik het weer te koop zetten.
oei, ik heb ooit meer uitgegeven voor een donor, doe maar maal 5 en dan bleek nadien dat ik hem niet eens nodig had
Alle gekheid op een stokje, 103 euro voor een eterna bumper, zelfs als donor is an sich niet zo heel erg veel als je kijkt wat de potentiële waarde is.
onderdelen vragen geduld en soms duurt het lang voor je iets tegenkomt. ik heb hier na 7 jaar nog steeds een valjoux 61 chrono zakhorloge liggen, mintconditie, helemaal in orde op het mankerende chronomeeneemrad na, dus de chrono kan niet in gang gezet worden. Ik heb nooit overwogen dat zakhorloge terug te sturen, ik wacht wel tot ik het wiel tegen kom ooit en dat wiel gaat ook kosten, wees daar maar zeker van. Had er eigenlijk al een donor voor gekocht aan 150 euro maar die was dan zo mooi dat ik hem er niet voor opgeofferd heb.
En neem nu de king seiko met mankerend origineel glas, heb er een vlak glas op gezet en nu na meer dan een jaar het originele gevonden aan 80 euro, gekocht want die glazen zijn normaal 150+ euro. maar zelfs 80 euro voor een glas, t is niet niks he.
Horloges kosten dat hoort er bij (alleen jammer dat je dan zoveel gezeur krijgt als je dan eens iets verkoopt of er niet nog wat af kan terwijl de prijs al heel scherp was …)
Dat ken ik helaas maar al te goed…
ja dat dus…
Dat klopt helemaal. Ik heb er hier ook al een tijd een Zenith liggen waarvan de missende delen meer kosten dan het horloge zelf, dus kijk ik op mijn gemak verder (en dan had ik laatst een donor gevonden, raakt post het pakketje kwijt…)
Het is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.
Sommige uurwerkjes van merken die ik wel eens vaker onder handen heb koop ik wel voor onderdelen als “je weet maar nooit”.
Maar wanneer het wat exotischer wordt (zoals die Ebel hamer waar ik aan refereerde, dan toch maar liever retour indien mogelijk)
Welke Zenith zoek je? Ik heb bij Willem ( Veldeszenith) al een aantal keren geluk gehad.
Goeiemorgen Bas,
Ik zoek een 2562PC, maar een 2552PC kan ook.
Ik heb een 2532PC
Die heb ik bij elkaar geraapt om 1 geheel van te maken.
Alleen de deksel ontbreekt nog.
En er zit een jammere kras op de wijzerplaat.
Wat heb je er van nodig?
Ik heb 100 euro betaald. Daarvoor mag je hem hebben, als het je uitkomt .
Poging 2
Nadat mijn pakketje vlak voordat het onze gemeentegrens leek te gaan passeren opeens retour ging richting Nancy, heeft de verkoper het pakketje vandaag direct opgehaald. Overigens kreeg hij daar geen melding. Hij had snel een nieuwe betaallink klaargezet en weer opnieuw naar mij ‘terug’ opgestuurd. Van Vinted had ik mijn geld toevallig 10 minuten later ook ontvangen. Dat is dan wel weer netjes.
We weten beide niet wat de reden was, maar zijn bereidwilligheid om dit weer in goede banen te leiden is erg bijzonder. Hopelijk komt het volgende week binnen. Dan kan ik eindelijk zien van welke kiezelsteen de wijzerplaat gemaakt is en dan naast de andere Royce & Eska in de doos.
Yes, weer een ‘extra speciale’ op komst. Wijzerplaat verlichting uit 1963…
Een ’ Everlight’, maar nu van een opvolger. Niet een Tourist maar een ‘Vito’. Uit Neuchâtel, van ene Robert Hoffmann
In mooie staat, maar zonder lampje en batterij.
Daar vind ik nog wel wat op…
Enneh, nee. Stoppen met kopen lukt nog steeds niet

Coole vangst weer Bas
En nog leuker: héél misschien kan ik ook een Borel Flash kopen!
Een borrel is altijd goed
Echt, waar vind jij ze altijd. Speciale magneet voor zeker
Wat een leuk topic
Dan heb ik ook nog wat dat er aankomt.
Is nu bijna net zolang onder weg als mijn eerdere King seiko in de veilige handen van postnl was (inclusief aflevering in een houthok terwijl ik op vakantie was)
Nu een handwinder met doorkijk case back.
. Kan niet wachten dat aan de achterkant zien lopen
zijn gecropte foto’s van een screenshot. De vervorming is niet te onderschatten
Ik heb zojuist deze leukerd aan de haak geslagen.
Zo’n kast heb ik nog niet en ook niet eerder gezien.
Stalen kast.
Ik begrijp niet dat jullie zo’n moeite hebben met het stoppen van horloges kopen, ik heb al zonder probleem twee dagen niets gekocht niks aan het handje
Er belde wel iemand van Buyee met de vraag of alles wel goed was met me…