Deze 6220 uurwerken zijn ook gebruikt door het Duitse merk Kienzle.
Dit merk maakte zelf alleen penanker uurwerken, maar voor het topmodel Superior maakten ze begin '60 gebruik van deze Seiko 6220 uurwerken, er bestaat ook een chronometer van dit model.
Net binnengekomen, een doos met een berg stalen (en blikken ) banden. De meeste zijn in goede staat, enkel een rondje ultrasound nodig. Kan van pas komen en voor minder dan 50 cent per stuk ook geen financiële ramp.
Een eindje naar boven had ik het over de Kienzle Superior met Seiko 6220 uurwerk, maar de juiste naam is Kienzle Superia.
Ik vond een betaalbare in de VS, maar voordat ik het horloge goed had bekeken kreeg ik al een aanbod van de verkoper voor de helft van de prijs.
Er was geen afbeelding van het uurwerk, maar na vergelijken met andere exemplaren op het net is de kans groot dat deze een Seiko 6220 uurwerk heeft.
Deze Kienzle is een leuke aanvulling voor de Seiko verzameling, deze wordt dus verwacht.
Ik gooi niet snel weg tenzij ze kapot zijn, heel soms komt het wel van pas. En ik heb een paar Rados en Seikos onderweg, als tussendoortje tot ik originele banden vind
Nog meer nieuwe aanwinsten( van NA dat ik gestopt was met kopen😜.)
Lycke chronograaf met Valjoux 22
En een (Hema?) ancre duikertje van Frans makelij, dat ik nog niet open heb gemaakt, maar wel gewoon loopt!
Ja tegenwoordig let ik daar goed op. Dat is het enige dat bijna niet op te knappen is. Maar ook de kast ben ik wat kieskeuriger op. Dat kan wel opgeknapt, maar is duur…
Vandaag een 3tal binnen gekregen.
1 ervan heeft een heel apart uurwerk erin.
De Maxor Electric heeft een Landeron 4750 uurwerk er in.
Kijk vooral ook ff naar de wijzerplaat!
Ik zag hier op HF al wat info en op het web is er ook veel over te vinden.
Jammer dat het batterijklepje mist maar misschien kom ik ( of iemand hier) er ooit 1 tegen.
Er zit ook een mooie Citizen met 0201 uurwerk bij met een onbreekbare hoofdveer maar deze is lastig op te winden met de kroon. Opwinden direct op het grootste tandwiel werkt wel.
De 3de is een Ornen met een AS 1187 uurwerk waarvan helaas de balansveer defect is.
Nav de aankomende verjaardag vonden we dan toch dat er voor die verjaardag toch nog een paar leuke dingetjes mochten komen. Als ze binnen zijn zetten we ze wel eens allemaal op de foto, maar deze waar we echt op zaten te azen mag nu al op de foto Een balboa met rode goldstone wijzerplaat, het broertje van die met de zwarte goldstone plaat. de zwarte ligt trouwens open, maar knallende hoofdpijn maakt dat ie vandaag niet ineen zal raken. Maar dus hij krijgt een broertje, de rode goldstone. Hopelijk hebben we nu niet tegen @Plees of @LVA zitten bieden, maar euhm als dat toch het geval was, sorry en we zijn stiekem toch wel heel blij dat ie onze richting uitkomt