O ja, op deze foto’s zie je beter de Polerouter kast.
Wat is nu voor jullie knutselliefhebbers de plek om vintage horloges te kopen?
Net waar het voorbij komt en welk merk jouw voorkeur heeft. Dat laatste bepaald nmm geografisch wel waar je de meeste kans maakt op bepaalde typen horloges.
In mijn geval Japanse merken. Waar kijk je dan?
japan, buyee, chauce en nog een paar sites. Zij bemiddelen voor het handelen op Yahoo Japan, wat voor ons voor directe toegang is geblokkeerd.
Wat maakt dat je voor deze sites kiest en niet voor catawiki
veel namaak, vaak uit Turkije, je moet heel goed oppassen en ik heb tot nu toe betere aankopen gedaan in Japan.
Maar ook in Japan moet je kennis hebben en weten wat je doet. En het risico is vrij groot als er iets mis gaat, want geen support. Dat is niet erg maar je moet het wel weten en zou ik voor een eerste aankoop niet per definitie adviseren. Dan zou ik eerder Chrono of Ebay als opties aangeven waar ook Japanse handelaren aanwezig zijn.
Ook op ebay en chrono moet je weten wat je koopt. Geldt eigenlijk voor elk verkoopkanaal. Doe eerst zelf research en geloof geen verkooppraatjes. Voordeel van Buyee en aanverwanten is het enorme lokale aanbod uit heel Japan.
Buyee heeft veel goede support via Discord
Jet is weet zover, een pakket uit Japan
En dit zit er dan weer in
Nog meer Ricoh
En Citizen Cosmotron, die tot mijn grote verbazing lopend uit het pakket te voorschijn kwam
Ricoh
Twee Seiko Elnix die doen het niet, misschien alleen kwestie van nieuwe batterij die ene
En nog een dames Ricoh Solar
En altijd leuks in de doos erbij
Bedankt voor het kijken weer
Zo hee, half Japan legggekocht!
Er staat alweer een doos klaar ook
buee support was om te huilen de keren dat ik er mee te maken kreeg. Zou niemand buyee aanraden. Zijn veel betere opties voor proxies.
Ergens op een veiling deze mooie Enicar gewonnen, verkoper komt uit Japan dus kan wel een tijdje duren voor het hier is.
Beschrijving van het horloge:
Zwitserse vintage Enicar “Ultrasonic” dress watch uit het begin van de jaren 60, met het 21-juwelen handopwindbare uurwerk van het merk met Eni-Shock-bescherming.
De vergulde kast van 37 mm draagt groter dankzij de lange, gefacetteerde lugs, terwijl de satijncrèmekleurige wijzerplaat een minimalistische mid-century look behoudt: vergulde staafindexen, opgedrukte 12/6, naaldvormige wijzers en het periodecorrecte Ultrasonic-schrift onder het aangebrachte Saturn-logo.
De schroefvormige kroon windt soepel op; het uurwerk start direct en loopt binnen de vintage tolerantie na 24 uur observatie (geen onderhoudsgeschiedenis beschikbaar). De achterkant van de kast is voorzien van de iconische klavertjevier-gravure met de Saturn en specificaties: Achterkant van roestvrij staal - Antimagnetisch - Schokbestendig - Waterdicht - Zwitsers.
Voorzien van een nieuwe, zwarte leren band.
Mooie Enicar