Vintage incoming (Deel 2)

Mooie Enicar los van het kwijtgeraakte chroom laagje :ok_hand:

1 like

Dank je Scudo, ik was eigenlijk helemaal niet van plan iets te kopen, maar kwam het weer toevallig tegen.

De kast is zo kaal (vintage) als maar kan, ik vind het helemaal niet storend, het hoort er nu eenmaal bij, de plaat is weer erg mooi.
Maar die poot lijkt wel of ze die zijn vergeten te poetsen haha, waarom zijn alle poten zo kaal als een neet behalve bij die ene.

1 like

Een Accutron Spaceview stond al een hele tijd op mijn lijstje :heart_eyes:

17 likes

Dat ligt er maar net aan, hoe ze het versturen. Met de post, dan kun je rustig 10-14 dagen tellen. DHL, Fedex en UPS binnen 4 dagen.

1 like

Ik heb met PostNL wel eens iets verstuurd naar Japan. Was 4 of 5 dagen later bezorgd. Stond daar echt van te kijken. Bizar dat dat kan voor nog geen 35 euro.

Zeer recent voor 35 euro een horloge naar Chili verstuurd (verkocht via Chrono). Nu 10 dagen onderweg……… nog geen reactie ontvangen. Afwachten dus.

Zo zeg, Serge heeft onderhand een dagtaak aan jou :rofl:

2 likes

Hier ook weer een Buyee pakje binnen. Twee kleine Tissootjes uit de jaren 1920. Helaas beide slachtoffer van de vermaledijde Japanse kastenswapperij, dus alleen geschikt voor onderdelen (maar dat wist ik, daar was de prijs ook naar).

8 likes

Oppassen dat hij straks geen Ricoh meer kan zien…dan maar af en toe wat anders er tussendoor :smirk:

1 like

Kaléidoscope van Ernest Borel!
Dat is pas geinig…

15 likes

Wow!! Dat is een mooie vondst. Was je hier naar opzoek, of liep je ertegenaan?

Samen met Rik naar gezocht…

1 like

Mooie vangst. Ik ben op zoek naar de secondewijzer van een Royal Orient Etoile, dat is ook zoiets… Daar heb ik een horloge van in de projectenbak liggen…

1 like

Even goed gekeken en top filmpje!

1 like

Is dat ook een schijfje, ipv gewone wijzer?

Yep. Die zou er zo uit moeten zien:

Maar ziet er nu zo uit:

Het zal erop neer komen, dat ik weer een compleet horloge erbij zal moeten kopen…

2 likes

Ik heb hem nog niet. Als ik het zo zie, zijn het dan 2 schijfjes? Hoe krijg je anders dat kaléidoscope effect?

Ja, dat denk ik ook. Al denk ik, dat het ene in het glaasje zit, en eronder een schijfje voor het effect. Een los glaasje vinden zal dan geen sinecure zijn. Vandaar dat ik ook schreef, dat het erop neer komt, dat ik een compleet horloge moet kopen… Er is nauwelijks iets te vinden op internet over dit horloge.

Maar dit horloge komt ook nog binnen, een Seiko Chronos Special.

4 likes

Deze week wat leuke opknappertjes gekocht.

Arsenal Geneve Automatic

Ginsbo Greenwich 21 Jewels

Vintage Universal Genève

Helvetia automatic

2 likes