Vintage incoming (Deel 2)

Dan zal een donor vinden ook geen sinecure zijn!

1 like

16 likes

Vandaag dit horloge gekocht, een L.U.C. er is weinig te vinden over dit merk, weten jullie misschien iets te vertellen over dit merk.

9 likes

Dit lot had ik vorige week al gezien en vandaag zou het hamerdag zijn dus ik erbij aanwezig, vooral voor de EternaMatic, de andere zijn ook wel goed zoals de twee Svalannen, ook nog een Timex en die andere kan ik niet lezen, dus het ging me om de EternaMatic, ik had intussen wel mijn prijs al aangepast, het ging toch nog wat duurder weg dan ik eigenlijk van plan was er voor te betalen, maar ja, het is zoals het komt. Ik heb het toch nog voor een redelijke prijs binnengehaald.

6 likes

En nog wat opknappertjes

Birka, aan de plaat is niet veel meer aan op te knappen, de kast en een nieuw glas ik ben benieuwd hoe het er dan uit komt te zien.
Arsenal is goed op te knappen, zo te zien ziet de plaat er nog goed uit.

Hier hoeft ook niet veel aan gedaan te worden, ik vind het wel een mooi horloge.
Met nieuwe leren band.

MuDu met 30 jewels, Doublematic automatisch polshorloge
Nooit eerder van gehoord.

Villereuse Ancre 15 Jewels
1 euro voor betaald, de verkoper komt uit Servië vraagt de hoofdprijs voor de verzendkosten, dus waarschijnlijk ga ik 1 euro naar hem overmaken, want dit lijkt me niet helemaal te kloppen.
Ik dacht misschien kan ik er wel wat mee, of voor onderdelen of gewoon opknappen. De verzendkosten gooien roet in het eten.

Ik had deze L.U.C. eerder deze week gezien en dacht als ik ze nu alle twee binnen haal kunnen ze gezellig naast elkaar gaan liggen. Dus ik had al plannen om dit lot goed in de gaten te houden, ik heb het voor een redelijke prijs gekocht.

Bij het logo zit een zwarte streep, misschien kan ik het wat weghalen

u4422238_u5909820_l686334379_711FEAC3-BDD8-4AA0-B9C0-74D06492D726   1

Het zijn best wel wat duurdere horloges en er was ook aardig wat belangstelling, maar toch wel erg blij mee.
Diameter is 34 mm
Ik heb geen idee hoe oud het is, ik denk ergens uit de 50er jaren

En toen kwam deze leuke Novice , volgens de verkoper is het een
Novice een oud militair polshorloge van Alpina.

We zullen wel zien, ik ben zeer benieuwd.

8 likes

1 like

Dankjewel Friso, dan zal het best wel wat kwaliteit hebben, wat ik dan zo vreemd vind dat er bar weinig foto’s van te vinden zijn op het internet, L.U.C. telkens zie ik Chopard L.U.C. en dan staat Chopard ook op de plaat geprint, maar bij deze twee alleen L.U.C. zou het dan toch daar iets mee te maken hebben, de prijzen van een Chopard dat is niet misselijk. haha, dus ik dacht misschien heeft het niets met Chopard te maken.
Ik had 1 horloge gevonden met ook alleen L.U.C. op de plaat.

Dat is de denkfout die wel meer mensen maken. De bekendheid van de naam op de wijzerplaat staat geregeld niet garant voor de kwaliteit van het horloge.

T.a.v. LUC: tegenwoordig is de LUC-collectie (Louis-Ulysse Chopard) de high-end collectie van Chopard met de beste afwerking en duurste uurwerken. Is dus veel duurder dan de Mille Miglia’s en Alpine Eagles. Vroeger was deze splitsing nog niet zo gemaakt. Dit is relatief recent ingevoerd

2 likes

Maar toch familiebanden met Chopard, vind ik dan wel weer leuk.
Ik ga ze beide opknappen, heb er zin in.

2 likes

Aardige vondst. Het L.U.C.-uurwerkje dat je toont is een FHF, ik denk type 72. Het Novice-uurwerk kan ik niet goed zien, maar zou een AM (A.Michel) kunnen zijn.

2 likes

Ik probeer wat te minderen, maar sommige leuke projecten blijven plakken…
De Unitas 186 zou een gebroken balansas hebben, maar de volledige RVS en mooie wijzerplaat patina maakten veel goed:

(Ik dacht eerst dat het kroonrad wat tanden miste, maar dit bleek lichtinval te zijn)

14 likes

Opknappertje, mijn eerste Enicar

15 likes

Dat is een mooie Dennis, veel plezier met het opknappen.

1 like

Deze duiker heeft - heel speciaal - een goudkleurige kast!
( Gedeeltelijk, bicolor dus)
En flink formaat

18 likes

Een knappe dans son jus d’origine :drooling_face:
En wat zit erin?

1 like

Dat moet nog blijken. Maar zeker geen goedkoop penankertje. Ik verwacht AS of zo…

2 likes

Heel gaaf! Camy komt hier weleens sporadisch voorbij.

Hier vind je een overzicht van alle modellen:
Camy modellen

1 like

Ha leuk overzicht! Dan zou het de Camy Genève tropicalized moeten zijn…

1 like

Mijn bescheiden oogst uit Japan :innocent: :crazy_face:

24 likes

Zojuist aan de hengel gehad, komt nu hierheen.

Lagonda Special

16 likes