Vintage incoming (Deel 2)

Ik zeg: doen :sunglasses:

1 like

Weet je waar zo’n kast te vinden is dan? Anders dreigt die gewoon te verdwijnen in de vergeetput van mijn projectlades. :rofl:

1 like

Leuk ding! Moet wel fucking goedkoop zijn om dit economisch haalbaar te maken :rofl:

2 likes

Op het interwebs natuurlijk :joy:

Ja, kijk je toch al snel aan tegen 200 euro om het zichtbare terug toonbaar te krijgen. Mag er al niet veel mis zijn binnen :grimacing: een kast voor een Venus 170 heb ik niet liggen.

Misschien toch maar overslaan dan… de kast re-platen is geen optie vrees ik, met die diepe gaten.

(En het eindresultaat zou nog altijd een heel kleine chrono zijn natuurlijk… wat is zo’n 170, 32mm kast ?)

2 likes

Mido Multifort super-automatisch hameruurwerk
met kroon: 30,9 mm.
Mooi klein horloge uit de jaren dertig.

15 likes

:heart_eyes::star_struck:

18 likes

En hij is binnen! Dit weekend maar eens aan een grondig onderzoek onderwerpen. Ziet er mooi uit.

19 likes

:heart_eyes:

22 likes

Zojuist uit Zweden ontvangen. Horloge is gewoon NOS :scream:
Geen krasje of niets te bekennen. Stond niet in de advertentie vermeld. Wel dat het niet liep.

Zit een Baumgartner (BF) 582 penanker uurwerk in. Loopt een paar slagen als ik de puffer gebruik en stopt dan. Zal denk ik aangekoekte olie zijn (hoop ik). Uurwerk ziet er erg netjes uit.

20 likes

Fijn dat deze een KIF(?) schokbeveiliging heeft! Grotere kans dat de balans goed is en gemakkelijk schoon te maken :ok_hand:

1 like

Opeens zei de verkoper: hier, pak je kans. Dan kan ik zo moeilijk nee zeggen.

Loopt, maar beurtje nodig.

13 likes

… gisteren even de balanbrug losgemaakt en weer gemonteerd en het wehrmachtsuurwerk loopt weer accuraat …dat is mazzel hebben :person_shrugging:

13 likes

Zo, jij hebt courage Pierre :muscle: Ik ga echt niet verder dan (soms) openen en 'n beetje blazen, de rest laat ik aan anderen over (en die zijn aan het afbouwen ook nog, dus eigenlijk moet ik geen horloges meer kopen, tenzij goede staat)

2 likes

Zo, jouw speurtalent voor bijzondere exemplaren doet het nog steeds prima, proficiat :ok_hand:

2 likes

Idem alhier :pensive: maar soms is de verleiding te groot om geen gokje te wagen

2 likes

Herkenbaar Pierre. :relieved: Onlangs in Brussel toch een leuke Tissot Seastar gekocht, niet eens spotgoedkoop maar met de hoop… Blazen heeft echter niet mogen baten :joy:

2 likes

Probeer eens de propere wind uit de ardennen :grimacing:

2 likes

Wellicht is het dat - hier twee snelwegen en 'n vliegveld :dash: ik kom beter snel eens langs dan :yum:

2 likes

Kan iemand mij wat vertellen over een Certina New Art met referentienummer 851.3810.65? Ik heb dit exemplaar als erfstuk ontvangen

1 like