Kun je alles goed zelf? En zijn er voor dit soort modellen nog onderdelen te vinden?
ik vind het er maar raar uitzien inderdaad. Raar logo, die “ankre” op wat een Amerikaans horloge zou moeten zijn, en euh… “Sidherkronodinges”? Mijn geld staat op een scheve Indische fake. Geen 45 of zelfs 10 waard. Wel mooi patroon op de wijzerplaat natuurlijk…
Je zou altijd kunnen proberen de tekst bovenin er af te poetsen. Maar ja, geen garantie dat dat mooi lukt, en zelfs dan blijft het een merkloze. Of je zet er je naam op als merk.
Zo……… de horloge hobby ligt denk ik al een week of 7 a 8 op zijn kont vanwege de zomervakantie en wat andere privé projectjes waardoor ik niet toe kom aan deze hobby. Hopelijk aankomende week weer eens wat tijd voor de horloges
Tijdje geleden wel op MP een dealtje kunnen maken op een zwik aan horlogeglazen.
Kwam in een schoenendoos. Was wel jammer want in de advertentie zaten ze nog in bakjes. Was dus ff wat bakjes kopen en sorteren
Kom net twee bakjes te kort.
Geteld kom ik op zo’n 600 zakjes met glazen waarvan ik zeker weet dat in sommige twee of drie van dezelfde maat zit. De meeste bevatten overigens maar één glaasje. Het zijn heel veel soorten in veel maten (zelf vierkant ) De maten lopen van 110 tot 480. Heel veel glazen zal ik dus niet gebruiken, maar ik moest iedere keer lossen glazen kopen en dan ga je al snel naar 7/8/9 euro incl verzendkosten.
Naast de glazen zaten er ook nog zo’n pakjes met veren in (dubbel verpakt). Dus ergens richting de 65-80 veren?
Ook nog tientallen wijzers……. Conform gotische antiek stijl en andere vormen. Sommige van die mooi geblauwde.
Pakketje had ik voor rond de 7 tientjes inclusief de verzending thuis. Dus een glaasje of tien gebruiken en ik heb mijn kosten eruit.
Blij mee
Leuke deal!
Zou een oude Dia slede wat zijn?
( Is wel van vóór jouw generatie )
was het eerste wat ik tegen mijn vrouw zei toen ik dus aangaf doosjes/bakjes nodig te hebben. Het tweede was een theedoos
Ja, die kwam ik ook tegen!
Erg quirky, leuk dat ie naar je toe komt Bas!
Gaaf Ben benieuwd wat je hier aan moet doen.
Zelf nog wat bij de rijzende zon kunnen scoren. Was ergens in het hersen achterland beland, maar altijd latent aanwezig. Nu dan toch voor een heel interessante prijs binnen kunnen harken:
En ook nog deze:
Die Rado is geinig maar die Omega is echt geweldig zeg! Wat een gaaf ding.
Ben zelf ook een beetje in de early 70s vibe, en Enicar om precies te zijn… net deze gescoord op Marktplaats
Het loopt niet…
Na aanschaf meldde de verkoper me dat de balans en spiraal goed is, maar dat de click niet werkt…eitje!
Netjes komen al steeds meer electroquartzen hier.
Is het niet een Peseux 380?
Deze Lip chronometre officiel wordt verwacht.
Het is een opknapper, de balans is nog goed, maar de glasring en een paar wijzers ontbreken.
Vandaag dit Omega dames horloge binnen gekregen. Ik wilde eigenlijk het uurwerk (een 620) gebruiken voor een andere Omega die ik heb liggen maar dit 24mm horloge ziet er in het echt beter uit dan op de foto dus denk dat ik deze toch maar niet demonteer.
En dan komt ook nog deze vintage Seiko 6309-7040 binnen dit weekend. Eindelijk een mooie en originele vintage Turtle. Lang op zoek naar geweest.
Met dank aan @Tudor13
Ik kon het ook weer niet laten. Zocht wat onderdelen, en heb ik die ook in Japan kunnen vinden. Maar ja, om alleen voor die onderdelen de transportkosten te betalen…
En voordat ik het wist, had ik geboden op enkele Citizen DeLuxe ParaWater, en die won ik allebei…
En toen kwam er nog een Seiko 3803-7060 voor een zeer lage prijs voorbij, die kon ik ook niet laten liggen…
Maar dat gaat het voor nu ook zijn. Totaal zijn het wel meer horloges, maar dat zijn voornamelijk slopertjes, die ik voor de onderdelen gekocht heb. En de Seiko zat met nog 2 andere horloges samen.
Vandaag weer een leuk kaveltje ontvangen.
2 weken geleden al gekocht maat nu pas bezorgt.
1x Eweco Quartz
1x Mauthe handopwinder
1x Wyler Incaflex
Ik had op de kavel geboden omdat er er een foto bij stond met op de achterdeksel het VW logo en daaronder “100.000km”.
Vandaag bij aankomst blijken de opwindend gewoon te werken na een paar slagen opgewonden te zijn dus dat is alweer een meevaller! Maar de grootste verrassing zit em in de Eweco Quartz maar dat kunnen jullie terug vinden in het topic “weer levend gemaakt horloge”
Hier een foto van de site waar ze op stonden en van binnenkomst.