Vintage incoming (Deel 2)

Wat is daar mee gebeurt???
Daar kun je veel eer aan behalen bij het opknappen!

1 like

Denk onder een vrachtwagenband gelegen oid :see_no_evil:

1 like

De Citizen van mijn opa waar @Lexaf zijn magie op los heeft gelaten:

Nogmaals heel hartelijk bedankt! Met deze band en het glaasje vind ik het nu al een plaatje. :pray:

14 likes

Oeioei. Ja, ik zou er niet aan beginnen polijsten. :rofl:

Maar super toffe wijzerplaat eronder! Hopen dat je nog makkelijk aan pushers kan raken.

1 like

Ik heb -denk ik- wel pushers voor je…

1 like

Thanks! Meld me wel even als hij binnen is (en het ook daadwerkelijk weer doet :crazy_face:)

1 like

Prachtig kast design, hele mooie ook eventueel voor een volgend topic van @fredpanarai1 over horloges met niet-ronde dials :hugs:

1 like

Denk ik ook altijd - gok wagen!? Maar net als met bezels of casebacks…eentje vinden die de juiste is, valt nog wel eens tegen. Vorige maand toch weer ingetrapt, ik vond deze Altus te mooi om het niet te wagen :woozy_face:

13 likes

Vandaag weer een drietal binnen gekregen.
Alle drie opwinden en ze lopen.
De Regent is mij te klein maar de Olma en de Lagonda zijn een beter maatje.

14 likes

Ik zal eens kijken zodra ik weer in het land ben.
Ik geloof niet dat er veel van die strakke rechte wijzers tussen zitten, maar ik laat het je weten!

1 like

Sympa :pray:

Ik gooi het maar even hier in: Als er nog iemand is die een horlogewekker heeft die een pokke herrie geeft als die afgaat, stuur mij dan een pb. Sta ik ook eens vroeg op :smiley:

3 likes

Zijn ze met z’n tweetjes, is gezelliger in de verzamelbox

7 likes

Beste HF leden,

Om het wat meer over het prachtige merk Wakmann te hebben, heb onlangs een bijna identiek horloge gekocht. Dit is een Wakmann Incabloc 17 jewels met serienummer 145-57.

Helaas is het glas wat beschadigt

en daarom wil ik het vervangen met een nieuw exemplaar. Helaas kan ik nergens informatie vinden waar ik een nieuw koepelvormig glaasje kan halen. Wel valt mij op dat dit model ook door merken als pontiac is uitgebracht, waarschijnlijk met hetzelfde glas.

Kan iemand mij hiermee helpen? Mijn horlogekennis gaat niet zo ver namelijk…
Alvast bedankt!!!

6 likes

Als het niet té erg is - als in, diepe krassen of barsten - dan kan je het nornaalgezien door polijsten prima terug netjes krijgen. Moet je natuurlijk wel ook weer wat in huis halen, en een glaasje is uiteindelijk de kost niet.

Dus als je het wil

dan ben ik zeker dat er genoeg professionals en semi-pros hier op HF zitten die dat op een paar minuutjes kunnen regelen, en het kost ook niet veel. Glaasjes zijn vrij universeel over het algemeen, zeker voor vintage. :slightly_smiling_face:

Waar zit je ergens? Ik heb wellicht wel de glazen liggen, maar ik woon “lichtelijk” ver. :rofl:

2 likes

Als ik erachter zou kunnen komen wat de maat van het glaasje is, zou ik opzoek kunnen gaan naar een nieuw exemplaar (het is een plexiglas).
Als jij deze thuis hebt liggen zou dat helemaal top zijn!

Niet echt meer incoming, maar zojuist opgehaald; Seiko 7025-8070 uit 1980. Loopt perfect, zit een 7025a uurwerk in. Bandje moet ik nog verstellen, lijkt ook aftermarket te zijn (geen Seiko benoeming, alleen ‘100% stainless steel’.

Het glas is ook wel iets beschadigd, zie de fotos. Als je hem draagt valt het gelukkig niet op. Weet iemand of dit plexiglas moet zijn? Dan poets ik hem namelijk gewoon op.

Prachtige wijzerplaat in ieder geval, met dat linnen patroon!

10 likes

Even met een ring of je nagels op het glas tikken dan hoor je direct of het plastic of glas is.

Mooie wijzerplaat!!!

1 like

Mooi horloge. Het glas lijkt me hardlex, dus glas. Is dus wat moeilijk vervangen (zonder de juiste gereedschappen) en nog moeilijker te polijsten.

Partnr. Van het glas is 310T49AN

2 likes

Het klinkt verdacht veel als glas inderdaad, en na wat zoekwerk kom ik ook uit op hardlex. Dat ga ik niet zelf fixen. Even kijken of een juwelier in de buurt voor een schappelijke prijs horloge glaasjes vervangt! Dank voor jullie hulp.