Vintage incoming (Deel 2)

Klein beetje schuren en dan past ie denk ik wel…

3 likes

Ja, mooi! Ik dacht urenwijzer doorsnede 190 en de minutenwijzer130.

1 like

Heb je hier iets aan Bas?
12 en 8mm lang, 1,4 en 0,9mm passing.

1 like

Dat is heel aardig! Ik zal morgen nog eens nameten!(Dacht dat ze groter moesten zijn)

1 like

Ja dat is te kort. Denk ergens tussen de 15 en 20 mm wat je moet hebben.
Ik heb helaas niks voor je, kaliber 43 is niet m’n specialiteit :blush:

1 like

Er zijn nog wat andere maten. De ellende is dat er aardig wat zijn losgekomen van het kaartje, en dan liggen ze onder in de doos :grimacing: en dat meet niet zo handig.
De langste is 20 zo te zien, maar met een kleinere passing

• sfeerplaatje :face_with_monocle:. Gelukkig zitten er ook wat in de kaartjes
7 likes

Ja passende wijzers zoeken is een rotklus. Juiste model, juiste lengte, juiste gatdiameter, speld in een hooiberg. Ik probeer meestal maar een donorhorloge- of uurwerk te vinden met de juiste wijzerset :innocent:

1 like

Er staat (stond?) hier een gigantische voorraad mooi gecatalogeerde wijzers te koop. 8000 stuks oid, in de zakjes. Duur, maar was toch benieuwd.

Tot de verkoper per PB begon te schelden omdat ik vroeg of de lumed exemplaren met radium waren. Blijkbaar ja dus. Vriendelijk bedankt. :sweat_smile:

3 likes

De radium deed zijn werk? :thinking:

2 likes

Dat is nog een reden dat ik niet zo’n fan ben van graaien in een bakje oude wijzers. Komt van alles uit dwarrelen :grimacing::sweat_smile::mask:

1 like

Ik had dat voorbehoud ook en heb de stralingsmeter erbij gehouden voordat ik ermee aan de slag ben gegaan.

3 likes

Ik heb een keer met de meter erbij de voorraad wijzertjes gesorteerd en alle radiumwijzers eruit gehaald. De rest nog in een badje gedaan.

4 likes

Dat is inderdaad ook een prima oplossing :+1:

1 like

Vintage horloges met zwarte wijzerplaat, daar heb ik er niet zo veel van.
Het is nu gelukt om deze Citizen Homer Date te pakken te krijgen. :slightly_smiling_face:

22 likes

Dinsdagmorgen gekocht op Tradera en nu al in huis :scream:
Heb zelf een pakketje met PostNL naar Spanje verzonden. Die is ook toevallig vandaag binnengekomen bij de koper maar was al wel op 20 september verzonden :see_no_evil:

Anyhow, een leuke Lejon binnengekregen. Mechanisch in orde. Opdraaien en lopen. Zal wel een beurtje nodig hebben (doe ik standaard met alle horloges) en sowieso een nieuw glaasje.

Een mooie of niet @Lexaf :sunglasses:

15 likes

Zeker een een leuke! Een Zweedse Leeuw. Rode secondenwijzer is altijd een leuke extra.
Beetje poetsen… , glaasje… , beurtje… , ST96 inside denk ik?
Geniet ervan!

Leve de Leeuw!

image

M’n zakhorloges zijn binnen. Eerste is een mooie meevaller. Geen gebroken balans, zo te zien alleen maar een gebroken veer. Verder alleen een beetje vies en een gebarsten glaasje. Mooie rosé vermeil kast, nette wijzerplaat en wijzers en uurwerk ziet er ook netjes uit.

Tweede is een beetje zoals ik verwachtte; kast is redelijk netjes maar dat is het dan ook; wijzerplaat beschadigd, balansstaf gebroken en het geheel heeft ook het nodige vocht gezien. Enkeltje donorbak.

Blij mee, een net vermeil zakhorloge ontbrak nog in de collectie, en de tweede is een prima donor, altijd handig. :sunglasses:

13 likes

Hoe ver is de PR516?

1 like

Goede vraag, komt per postkoets deze kant op denk ik. Duitsland is ook een stuk verder weg dan Zweden :see_no_evil:

1 like

de achtergebleven rado horloge en - band die ze vergaten mee te versturen in het vorige pakket zijn binnen gekomen, we hebben er wel nog wat rado bandjes en 1 extra rado horloge aan toegevoegd en een kei tof rado presenteerding en nu is het rond. De lijsten zijn nog steeds leeg, er is niet meer gekeken naar leuke dingetjes want ja als we dan kijken kan je er donder op zeggen dat er iets leuks te vinden is. We zijn nog steeds ziek, dat zit er misschien ook voor iets tussen, hoewel nee, hele week al in de bank en naar niets gekeken, de afkick is denk ik wel achter de rug nu :wink:

Laten we dan nu de laatste dingetjes uit het kleine pakje even tonen, klein maar fijn en heel tevreden dat we met een blauwe rado eindigen want rado we love rado en blauw blauw blauw we love blauw :slight_smile:

16 likes