Vintage incoming (Deel 2)

Deze drie zijn vandaag binnengekomen via drie verschillende wegen.

Die Alfa gaat weer terug. Is mij verkocht als heren horloge maar blijkt een dames horloge te zijn. Ok, ik heb verzuimd te vragen naar de diameter, maar ik heb meer Alfa horloges en deze stond als heren horloge geadverteerd. Inmiddels contact gehad en mag terug. Klokje is wel super netjes, maar kan er zelf niets mee.

8 likes

Vandaag verstuurd. Ik ben benieuwd.

12 likes

Deze is net binnen, wat alleen een nieuw glaasje al kan doen!

En een mooie Valjoux 7733 erin, dit gaat weer een leuk projectje worden :sunglasses:

21 likes

Voor het eerst sinds de zomervakantie weer eens iets nieuws:

10 likes

Waar tover jij iedere keer dit soort horloges vandaan :flushed:

1 like

Deze is vandaag binnengekomen. Blijven leuke horloges die Nilax

10 likes

Deze komt van Vinted.

Gaaf hoor :ok_hand:

1 like

Wat een verschil zeg!!
heel mooi!

1 like

Zilveren Tissotje uit omstreeks 1867 voor minder dan de zilverprijs :grin:
Maar hij loopt dan ook niet en de bezel is weg. Maar heb een bijna identieke die nog een service moet hebben, dus wat reserveonderdelen is altijd handig.
En mocht ik me ooit vervelen kan ik hem altijd nog tot project promoveren :innocent:

Binnenin en Lepine V met ankergang.

18 likes

Deze zijn gisteren binnen gekomen.

Werd geadverteerd als zijnde een “Indy”. Stond nog net niet bij dat er een nieuwe batterij in moest :sweat_smile:

En een Bifora vanaf hetzelfde adres.

Binnenkort eens kijken wat voor uurwerken erin zitten. Ze lopen allebei in ieder geval :sunglasses:

14 likes

De Bifora heeft wellicht een in house uurwerk.

1 like

En inhouse betekent “eigen merk uurwerk”?

Toch nieuwsgierig……… ik herken hem niet zo 123. Balans heb ik er niet afgehaald om even te kijken of daar wat staat.

4 likes

Toch gevonden. Met de microscoop kon ik er onderdoor kijken. Een Bifora 107 uurwerk.

2 likes

Wel jammer van de lugs, die staan scheef. verder wel erg leuk!

Ik heb het ook even volgehouden, maar deze twee waren genoeg aanleiding om me even zwak te maken:
Een Seiko Worldtimer voor een prijs, die kon ik niet negeren… Er is natuurlijk wel werk aan, maar dat is part of the fun…

En dan nog een Citizen Alarm uit 1963… Nodate. De wijzerplaat is niet de beste, maar daar heb ik aleen andere voor liggen.
i-img394x360-17282956498590aukhjv145813

16 likes

Zal daar eens naar kijken. Nu je het zo zegt: was me nog niet opgevallen. Ik heb nog een andere kast waarbij het me wel opgevallen was.

Wellicht is het met enig beleid nog te richten. Die Bifora is verguld (20 microns).

1 like

20 microns wijst erop dat het een redelijke kwaliteit uurwerk is .

Twee dames convertibles, geschikt als pols en zakhorloge. Hebben nieuwe glaasjes en wat liefde nodig. :sweat_smile:

20 likes