Vintage incoming (Deel 2)

Ach, en als we dan toch geld aan het uitgeven zijn. Een “modern” herenhorloge (28mm) uit ca 1952 met fancy lugs en woeste wijzerplaat.

28 likes

:star_struck:

1 like

Zo, dat is wel kermis inderdaad :grin:
Maar was 28 mm in 1952 niet boys size?

1 like

Nee, blijkbaar niet. Had het nagevraagd bij een andere verzamelaar. :sweat_smile: Caliber 415 werd gebruikt in herenhorloges. Het model heet “Kent”.

2 likes

Mooi dat er zoveel documentatie over beschikbaar is. Bij Tissot moet ik soms maar gokken of iets als herenhorloge of dameshorloge bedoeld was.
Of zou het kunnen dat ze dat gewoon aan de klanten overlieten? Kies maar uit wat je zelf leuk vindt. Geen idee hoe dat ging in de jaren 50 :grin:

1 like

En dan kan het ook nog een unisex model zijn :joy:

Het verschil tussen dames en heren is in de advertenties overduidelijk. Ten eerste het formaat. Dames horloges waren echt een stuk kleiner. En de naamgeving is ook een clue. Een herenmodel zal nooit princess heten, maar wel major of baron. Een uurwerk met subseconds is nagenoeg nooit een damesmodel (uitzonderingen daargelaten).

Dacht dat er 1 boys model bestond, maar niet kunnen vinden. Sowieso denk ik dat Gruen wat te duur was voor jonge jongens. Wel veel advertenties voor graduates. Bijvoorbeeld deze uit 1936 met herenmodellen

9 likes

Markt voor boys size was sowieso vrij klein denk ik, hooguit voor de heel rijke ouders. Anders kreeg je hooguit een keer in je leven een “volwassen” horloge en echt niet nog een tussendoor horloge voor die paar jaar dat je te klein was voor een volwassen model.

2 likes

Draag jij dan altijd Barby horloges ……… :grimacing::see_no_evil::smile::smile:

1 like

Deze komt NA 24 november als het goed is binnen. Wordt op een verjaardag overgedragen en komt dan richting Zwolle. Dit zakhorloge is in het bezit van mijn oudste tante van mijn moeders kant. Het is het zakhorloge van hun Opa…… mijn overgrootopa dus.

Wat ik begreep is dat het niet loopt. Daarmee kwam de vraag mijn kant op of ik er eens naar wil kijken wat er aan scheelt. Geen idee of het enkel vervuiling is of dat er defecten aan zijn. Weet ik pas bij het openmaken. Heb enkel deze beide foto’s ontvangen.
Dit is toch wel een speciaaltje en heb dus ja gezegd. Met enkel kijken en onderzoeken sloop je niets. Als het een grote rammelbak is, dan wordt het verhaal anders :sweat_smile:

8 likes

Leuk om zoiets in de familie te hebben! Ik gok een cilindergang. Waarschijnlijk lastig om onderdelen te vinden. Ben benieuwd! :sweat_smile:

Ziet er nog goed uit en een oudje ook nog

Heb ook helemaal niets beloofd. Enkel dat ik het ga onderzoeken. Ik ben nog niet zo lang bezig en vintage polshorloges is weer wat anders dan een oud zakhorloge. Ik heb er tot nu eentje gedaan, maar daar was weinig mee aan de hand. Een schoonmaak/servicebeurt en een andere/nieuwe secondewijzer geplaatst.

Had al wel gezien dat de ring waar normaal de ketting aan zit ontbreekt. Heb de vraag uitgezet of dat die en de ketting er nog bij zijn. Ben benieuwd.

1 like

From Italy to Belgium…

18 likes

Vanmorgen een pakket via GLS binnengekregen vanuit Zweden.

8 horloges en een kavel met reiswekkers. Die laatste kon ik voor een grijpstuiver toevoegen en leek me leuk. Ze zien er nog ontzettend mooi uit.

Van de reiswekkers lopen er drie. De vierde moet ik even naar kijken. Horloges nog geen tijd voor gehad om verder te onderzoeken.

13 likes

Ik kreeg vandaag 1 van mijn 3 pakketjes binnen uit Amerika met daarin een Bulova Accutron!!

Dus ik vol verwachting het pakket open maken en!! jammer dat de Bulova er niet in zat.:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:
Er zat een lelijke Pulsar in!! Diegene die mijn Bulova heeft ontvangen heeft de betere deal hier!!:thinking:

7 likes

Au…

Dat kun je wel zeggen!
Gelukkig was het “ niet goed, geld terug” dus de retour betaling is al geregeld maar daar heb ik nog geen andere Bulova voor.

2 likes

nice, waren die van de Italiaanse spoorwegen?

1 like

Inderdaad. 【F】 My Vintage Universal Geneve Ferrovie Dello Stato "FS"

Oei, das balen zeg

1 like