Vintage incoming (Deel 2)

@deheerdejong Bummer :tired_face:

1 like

Ja, aan de ene kant wel maar aan de andere kant denk ik dat ik blij moet zijn want volgens mij is het een nieuwer model Accutron. Ik zag later pas dat het een Accutron Quartz is en dat de kroon op 3 uur zit en niet zoals de oudere Accutron op 4 uur.

Dit was het horloge waar ik opgeboden had.

Kreeg uit Amerika netjes een mailtje terug met de excuses dat ze het verkeerde horloge in het pakketje had gedaan en als de Bulova terug komt dat zij me dan mailt.

Ik denk niet dat ik die Bulova nog wil, ik ga op zoek naar een oudere en misschien wel een spaceview! Die vind ik mooier.

3 likes

Ik dacht laat ik de Pulsar eens opzoeken maar misschien toch maar kijken of die het nog doet.

Deze kwam ik tegen op Etsy!

5 likes

Ben met de Emo en het Peseux uurwerk bezig.
Helaas……… is de stem kapot en moet ik deze opzij leggen. Inmiddels al wel een nieuwe besteld hopelijk komt die aankomende week binnen.
Straks ff verder met oliën en afstellen. Als dat lukt kan de rest weer in elkaar.

3 likes

Ik heb dit weekend nog dezelfde geserviced voor mijn vriendin. Deze Ruhla had ze van @Scudo gekregen omdat hij deze zelf niet wil dragen (12mm bandje ook):joy:. Na de penanker clinic met hem heb ik het spelletje ook door. Ik zie dat je er meerdere tussen hebt zitten, leuk om aan te werken! Heb jij ze al ooit gedaan?

11 likes

Heb al vaker penanker uurwerken geserviced en heb er tot nu toe niet echt veel moeite mee gehad. Zitten vaak mooie horloges tussen. Enige nadeel is dat je er beperkt aan kan verstellen. Zolang ze niet versleten zijn gaat het vaak goed (is mijn ervaring).

Onderstaande is ook een penanker. Ik vind hem gaaf.

16 likes

Vandaag heb ik deze Certina 5102 op de kop getikt via MP. Vooral leuk omdat het een voorouder is van mijn NA de DS1. Iemand heeft geprobeerd om de wijzerplaat te kuisen waarbij o.a. de naam onder het logo weggepoetst is. Dat wordt een zoektocht naar een betaalbaar vervangend exemplaar plus een originele kroon.

8 likes

Vandaag zijn deze twee binnengekomen.

Eweco loopt, de Osco maximaal opgewonden (zoals zo vaak denk ik vervuild).

14 likes

Nog iets gekocht, om het pakket vol te krijgen…
Orient Swimmer Weekly Auto

13 likes

Van de week weer een losse stem moeten bestellen. Ben je met verzendkosten al weer een tientje verder. Op zich geen probleem, maar soms zou je willen een aantal op voorraad te hebben. OK OK ……. Zal je zien dat je spul op voorraad hebt, behalve degene die je nodig hebt :sweat_smile:

Anyhow, vanmiddag dit kavel gekocht. Als ik er drie van kan gebruiken heb ik de kosten er weer uit en een leuke voorraad over.

Daarnaast gebeurt het me ook wel dat ik geen passend kroon heb. Heb wel eens een setje nieuwe bij Ome Ali gekocht, maar bevalt me eigenlijk niet omdat ze vaak niet tijdcorrect zijn. Tevens een oude kast met een nieuwe te moderne glimmende kroon.

Deze vanmiddag kunnen kopen. Kan ik voorlopig vooruit :upside_down_face:
Dus als iemand eens in mijn voorraaf wil shoppen…… wees welkom :hugs:

16 likes

Gokje, maar kostte niet de hele wereld, nu wachten op een pakje uit Italië.

16 likes

Ah je hebt op Tradera geshopt, die gozert had ook een paar doosjes balansassen maar die werden me te duur.

Klopt Tim. Hij had ook nog veren, maar die werden me ook te duur. Er stond ook nog een doos van Nilax vol veren en daar viste ik net naast……. :cry:

1 like

Deze 2 vandaag in ontvangst genomen.
Doen het (nog) niet maar wil me erin gaan verdiepen hoe het werkt.

11 likes

Ik verwacht deze Franse skindiver binnenkort.

Dit merk Comete zou aan Lip gerelateerd zijn, maar kan er eerlijk gezegd weinig over vinden. Ben benieuwd.

13 likes

Herkenbaar :slight_smile:
Hele leuke duiker met een mooi stevig bol hard plexi glas :+1:
Ik draag 'em nog af en toe

2 likes

Deze kwam vandeweek op MP voorbij toen ik toevallig een blik wierp, direct (vroeg) gereageerd en direct gekocht.

Nu in bezit en loopt prima, zoals beschreven, heel fijn!
Heb vroeger meerdere bullheads gehad. Ook ooit een mooie Walter Wolf verkocht aan @MartijnV (nog steeds spijt van :grin:)
Een 8110A ‘spider’ had ik nog niet eerder, en nu dus wel :slightly_smiling_face: Op zn originele band, onaangetaste wijzers plaat en draaiende bezel. Gewoon lekker 100% origineel. En, in mn handen valt de slijtage vd kast 200% mee
Uiteraard werk nodig, ik denk dat ik het glaasje tzt ga restaureren (of een nieuwe aftermarket en bezel via Seikosis, ben er nog niet uit en heeft geen haast)

Mocht ik het glas gaan restaureren, dan pak ik deze

ook direct mee, die ligt hier ook nog op te wachten…

Leuk koppel ook!

16 likes

Hey wat leuk dat jij precies zo’n zelfde hebt! Ik had niet verwacht zo snel een dubbelganger tegen te komen.
Voorlopig is de mijne nog niet hier. Wel benieuwd hoeveel werk er nog in zit om m goed lopend te krijgen.

1 like

Is het niet beter dat je oude horlogemakers of de familie van die al overleden zijn benadert, die zijn dikwijls blij dat ze van alles af zijn, doe je dat eerlijk en met respect dan gaat je naam rond, en iedereen in dat kleine wereldje belt je als ze iets hebben zitten, die horlogemakers hadden vroeger veel contact met elkaar of clubjes, goed voor gereedschap en onderdelen

5 likes

Wat heb je hier Wolter? :slightly_smiling_face:

1 like