Radium bommetjes, voorbereiding voor ik er aan begin, ik gebruik altijd een gasmasker bij dit soort radium bommetjes, als ie is gearriveerd maak ik een foto van de straling, de wijzers zien er wel indrukwekkend uit, als daar de straling meevalt doe ik er niets aan, misschien de lume isoleren met nagellak, de cijfers als daar veel straling afkomt, misschien verwijderen, dat zal ik bekijken.
Dat heb je goed Tim
Deze hele mooie Erbe is binnengekomen.
Moet alleen wel opzoek naar een nieuwe balansveer of complete balans. Die ligt namelijk in twee delen. Was bij vermeld dat hij niet liep en er een issue mee was. Zit een FE 233-60 uurwerk in.
Afgelopen Rikketik j.l. zondag twee nieuwe oude Plastic Fantastic gescoord.
Een stijlvol dameshorloge van Pour Vous (nooit van gehoord). Soort vierkantig kussenmodel in een vergulde vatting.
En later nog een bruin met witte Ancre, mooi van lelijkheid. Groot, redelijk plat en met een ronding voor op de pols. Wat mij betreft een totaal onbekend model.
Beide horloges lopen goed dus ik ben blij.
Van een keten in cosmetica denk ik
Leuke aanwinsten!
Leuke
Ik vond in mijn verzameling trouwens nog twee min of meer gelijksoortige plastic horloges.
Met combinatie van plastic met verguld metaal op de kast. Qua stijl suggereert dit iets klassieks.
Wel alledrie verschillend.
Buler, CustOmtime en rechts dus de nieuwe PourVous.
Toeval… Ik heb zojuist een balans besteld voor een 516 electronic, zodat ik die eindelijk eens kan repareren…
Deze zou een probleem met het wijzerverzet hebben, maar de prijs was goed
Na een aantal Svalans uit de jaren 50, heb ik vanavond een Svalan uit de jaren zeventig op de kop kunnen tikken.
Svalan Edox
Wát een catch, well done!
Gevonden nog wel. Waar vind je zoiets?
Gevonden tegen betaling, dat wel… Goed zoeken, dan kun je soms nog wat kopen tegen leuke prijzen.
En nog iets, wat iets meer werk nodig zal hebben:
Supermooie wijzerplaat
Toch knap hoe mensen dit voor elkaar krijgen, wijzerstelrad (rood omcirkeld) op zn kop erin gezet, dus het schakelrad, wisselrad en urenrad verrot gedraaid…
Had nog een donor (2471 ipv 794) liggen waar ik al bijna alles van kan overzetten, alleen het urenrad moet ik nog even zoeken, die is anders vanwege de dagschijf