Mooi… maar ontbreekt hier het automaat gedeelte?
Edit: dat had je al gezien. Kast en plaat en het ‘jumbo’ (?) formaat maken het vast waard
Dit zal een gewone handopwinder zijn, geen automaat.
Maar hij mist idd wel een kloof, kroonrad, palrad etc.
Veel van dit soort mooie horloges eindigen pas in de donorbak na een gebroken balansas oid, dus hoop dat er nog wat van te maken is!
Oh!![]()
Ik las automatic ipv antimagnetic, doh!
Ik heb een donoruurwerkje gekocht op eBay voor een voordelige prijs.
Moet uit Engeland komen; alles bij elkaar met invoerkosten en verzending was het totaal 33 €
Als ik deze Revue zo bekijk, is het wel de moeite waard om te proberen deze weer een tweede leven te geven.
Condition
The balance wheel is intact, moving freely and ticking.
The movement is not working and is being sold for parts, repair or spares.
The movement is not winding correctly.
The winding stem needs to be secured.
Tja. “Zuinig aan doen want huis gekocht” en zo. En dan komt deze knutselaar uit 1972 langs. Die moest ik natuurlijk hebben.
Deze vandaag ontvangen. Uurwerk loopt, maar heeft dringend service nodig. Als hij klaar is, wil dochterlief hem zeer waarschijnlijk hebben.
Mooi horloge, Arie! Zo te zien zou het al flink opknappen als het glas is gepolijst. Je dochter zal er zeker erg blij mee zijn als het klaar is.
Glas in inderdaad goed bekrast.
Haha nouja dat dus ![]()
Ik heb de blauwe en bruine. Er is nog een groene … op Tradera staat er een en zou ik wel willen hebben, maar ben te krenterig … ga daar niet zoveel voor betalen.
Of nee wat een geld…
Vandaag binnen gekomen uit Japan
Ricoh
Seiko EL 370 ( gelijk oude batterij uitgehaald uiteraard)
Een Citizen Crystal Seven
En verder, een quartz reiswekkertje, een nieuwerwets Tissot zakhorloge en wat donoren
Mooie Dynamic!!!
Die laatste Citizen lijkt wel weggelopen uit een enge film. Erg gaaf!