Nagellak?
Gisteren van mijn oom en tante dit ALLEMAAL gekregen. Mijn oom was horlogemaker (heb zijn Urema /Elma ook gekregen en opgeknapt). Quartz uurwerken, mechanische fournituren, kroontjes , NOS Pontiac horloges,.glaasjes, glazen tang, demagnetiseur,. band pennen x100.000.
Tijd voor een hobbykamer denk ik. En mijn werkkoffertje is nu officieel veel te klein. Voor alles. En tijd voor een cursus quartz uurwerken. Daarna een eigen zaak😅?
De quartz tester moet er nu wel gaan komen.
Er zitten ook een paar hele mooie uitgebreide quartz uurwerken bij. Groot, gepolijst, gesteend etc. Een Tissot Seastar uurwerk.
We snappen het als je vanaf nu minder online bent. ![]()
Dank voor de info! Erg leuk om te lezen en te weten wat ik in bezit krijg.
https://mybulova.com/bulova-models-1950s
Misschien heb ik toch een “Air King” gekocht , zo werd het ook aangeboden. Dit model is voor mijn oog hetzelfde alleen heeft het een zwarte wijzerplaat.
Wat een handige site, wow. Dat lijkt me ook als ik het zo zie. 1951 dus. ![]()
De Air Kind heeft dus de zwarte wijzerplaat, de Berkshire de witte.
Ik had ooit een Westclox gekocht met originele doos, beetje het goedkoopste wat je toen kon kopen
Westclox is vooral bekend om hun wekkers, goedkoop maar prima kwaliteit, dus toen ik deze zag niet geaarzeld
Die bron die ik onthouden had klopte niet. De architect was iemand anders.
Ook weer een gave site met de huizen van Louis Armstrong en Ella Fitzgerald ed.
Incoming:
M’n eerste Certina.
Gefeliciteerd, prachtige aanwinst.
Dit is mijn eerste en enige, al een paar jaar in bezit; duidelijke verwant van de jouwe:
Deze meet 37mm. Gezien de positie van de secondewijzer op die van jou (die de 6 gedeeltelijk bedekt) is die misschien kleiner ?
Weet je ook welk uurwerk? De mijne loopt op een KF 300.
Beide zijn van vóór 1953; tot dat jaar werd het “handschrift”-lettertype voor de merknaam gebruikt.
Draag 'm met genoegen en in gezondheid!
Leuk om te weten! ![]()
Die van mij 35mm, dus klopt wat je schrijft.
Zal ik eens nakijken, ik weet alleen dat het het originele uurwerk is dat erin hoort. Kom ik op terug.
Afplakken en met rode verf opnieuw aanbrengen.
Ow…wat mooi.
Als t voedsel was, zou ik nu kwijlen.
Tsja . Koopspook en honderd miljoen onderdelen en diverse projecten in de doos. En nog op jacht naar een kwarts tester en glazenpers.