Voor in mijn projectenlade - ik heb de hele tijd het idee dat er iemand door het bovenste ronde gaatje zit te gluren
Ja…zoiets zie je niet als je de foto maakt, maar als je de foto later bekijkt, kun je er niet meer omheen kijken🫣
Vandaag kwam de Bell Matic binnen, niet gek. Wanneer leer ik het nou eens om meteen een paar goede foto’s te maken in plaats van gelijk te gaan demonteren om te kijken wat er gedaan moet worden🤦♂️.
Het buisje waar de opwindkroon omheen valt zat los en kwam met de stift mee naar buiten. Op de as van het alarmknopje zat een gewone kroon geschroefd en die zat heel erg los. De alarmindicatie die rood zou moeten zijn is bijna onzichtbaar. Verder lijkt alles prima in orde, het uurwerk loopt mooi, de staat is goed en het belletje klinkt ook erg mooi.
Omdat er een klein barstje in het glas zit heb ik een nieuwe besteld. Ook vond ik op Ebay een alarmknopje dat op de as moet passen. Ik weet niet hoe ik de alarmindicator weer wat duidelijker moet maken. Zelf iets maken van rood kunststof, polijsten en er voorzichtig op lijmen?
Haha. Inderdaad, nu je het zegt.
Ik had deze ook gezien.
Modelbouw verf?
Of een stukje rode isolatie tape?
Suverän van DOM Watch 17 juwelen ter renovatie
Afdekplaatje wordt gemist,heb ik in voorraad/
Prachtige plaat. Dit wordt een leuk opknapprojectje.
Waarschijnlijk van uit de tijd dat Blue Eyes de nieuwste hitjes zong op zaterdag. Het programma op de radio/tv werd gesponsord door Bulova.
Wauw zeg, wat een bijzonder ontwerp! Je ziet haast niet waar het glas zit, zit dat over het zwarte gedeelte?
Wow! Je bent me voor. Deze vind ik al langer interessant, ontwerp van Frank Lloyd Wright. En ik heb het idee dat hij meer met Bulova heeft gedaan dan alleen deze. Of in ieder geval ontwerpers geïnspireerd / aangestuurd die in dezelfde periode voor ze werkten. Ik wilde dat eerst verder uitzoeken, maar liep op een dood spoor, dus ik blijf benieuwd hoe het zit.
Anyway, te gek horloge. Heel bijzonder!
Ken je de klok ervan ook?
Wat leuk om te horen. Nee ken de klok en het verhaal (nog)niet. Sorry dat ik je voor ben. Zal er wat foto’s van posten al ik hem heb.
Als het niet bevalt dan hebben we nog wel contact
No worries. Het was niet dit exemplaar hoor, ik had het model en het verhaal over Frank Lloyd Wright gelezen en daarom wel alvast mijn “radar” aangezet. Ik zal het morgen even opzoeken.
Ik ben aan het opzoeken maar kan niet vinden wat er op lijkt. Wel andere gave klokken. Ik houd erg van die stijl.
Waarschijnlijk een niet originele dial ![]()
We zullen zien
https://mybulova.com/forums/bulova-frank-lloyd-wright-connection
Hier zie je meer info. Het is een significant horloge, want ontwerpers van dit kaliber werden toen nog niet voor horlogedesign ingehuurd. Genta was toen nog jong. Wright’s samenwerking met Bulova ging veel verder, eerder dan dit horloge ontwierp hij al hun hoofdkantoor. Maar naast de Berkshire zie ik zijn vormentaal ook in andere Bulova horloges uit die tijd, al is dit wel de meest opvallende.
Ik houd van architectuur en horloges met een haast architectonische vormgeving, zij het onopvallend en geen karikatuur. De Berkshire is zo’n horloge. De moderne FLW-Bulova quartz lijn van klokken en horloges die met steun van de FLW foundation zijn ontworpen zijn dat helaas wel.