Vintage incoming (Deel 3)

Ricoh Medallion, opknappertje

17 likes

Ok nog eentje dan…

18 likes

Los van elkaar zaten @basvg en @MeNToR deze te tippen op de app.

16 likes

Oh, nou dat kan…ik draag cq post hem ook maar zelden :innocent:

16 likes

Mooie! Ik heb die band ook nog netjes opgeborgen liggen. :ok_hand:t3:

1 like

Ziet er prima uit

1 like

Dank je, idem! Die van jou heb ik denk ik gemist - de mijne schuilt hier al zo’n dertig jaar, dus komt niet zo vaak meer aan de beurt :innocent: Heb denk ik ook nog ergens een Eterna bracelet minus de endlinks :pensive:

1 like

Tsja, dan moet je wel🥲

2 likes

Niet echt incoming (ik koop gewoon ‘live’) maar wel 'n verse aankoop :hugs:

Er gaat blijkbaar een giga shift aankomen van polshorloges naar zakhorloges - dus dan maar snel toegeslagen :innocent:

14 likes

Das een schande :wink:
Mooi ding!

1 like

Al een tijdje geleden kwam deze binnen, een 7625a horloge uit '68. Ik was benieuwd naar dit caliber:

Een afschuwelijk bandje trouwens, het leek wel blik: superdun metaal en je kon het zo verbuigen. Niet het bewaren waard, dat bandje.

Vanavond lukte het eindelijk de bezel eraf te krijgen en het glas (dat al stuk was) helemaal te verwijderen. Het is zo’n bezel die om het glas heen klemt en het zo vasthoudt.

Een nieuw glas is besteld en onderweg. Het uurwerk wil niet lopen dus er volgt nog een demontage en schoonmaak. Op het eerste gezicht lijkt het uurwerk op Orienten uit dezelfde tijd.

Hier zonder rotor:

14 likes

'68? Lijkt me eerder 1973…

1 like

Meen toch duidelijk 8N te zien, hier wat duidelijker😊

3 likes

Inderdaad, is soms ook moeilijk te zien met bepaald lichtinval…

1 like

Incoming deze Bell Matic uit november '68. 27 jewels versie, en ik viel op die prachtige bracelet. Het alarmknopje is vervangen door een gewone kroon, daar moet ik wel weer een goed knopje voor vinden. Verder doet hij het prima, volgens de verkoper.

17 likes

Atlantic wijzers AS1188
645294318_66a2271e-7804-4a51-abbb-8b2c93fbb0b4

9 likes

15 likes

Tijdje geleden kocht in een Citizen Homer, deze moet nog wel een keer voor een service, alvast een donor erbij gezocht.

16 likes

Dit vind ik dan ook weer leuk, echt voor 'n prikkie een afgeleefde 7005, die (hoop ik :crossed_fingers:) onverwacht mooi tevoorschijn zal komen tijdens een poetsbeurtje :bubbles:

13 likes

1960 Seiko Cronos

12 likes