Is ook niet er, het is meer een gimmick om neer te zetten bij alle andere Ricohs
Dat vind ik leuk, een blauwe 7005-8022
Vandeweek mijn pakketje uit Engeland ontvangen met daar in een gokje op een goudkleurig horloge wat ik had gekochtt in een veiling. Het achterdeksel ontbrak en daar staat normaal gesproken of de kast van goud is of niet maar aan de foto’s dacht ik te zien dat deze kast toch echt een grote kans had dat het van goud is.
Gister alles gedemonteerd en het uurwerk er uit gehaald. Blijkt dat de kast hol is van binnen en ik nergens aan zie dat de kast niet van goud is.
Alle kleine deukjes bevestigen naar mijn inziens dat het om goud gaat. Wie zou een holle stalen kast maken als staal goedkoop is??
Mist dus de achterdeksel en de centrale seconde wijzer.
Uurwerk werkt na opwinden en na op de bovenste knop te hebben gedrukt gaat het tandwiel van de centrale secondewijzer meedraaien en na een tijdje tikt de kleine minutenwijzer van 30 naar 1 minuut en wordt ook weer gereset terug naar 30 nadat ik 2x op de onderste knop het geduwd dus volgens mij werkt het uurwerk dan ook. Uurwerk heeft uiteraard wel service nodig.
Ben er wel heel blij!
Was al een hele tijd op zoek naar een gouden chrono!
Mvg. Ton
Vandaag twee horloges binnengekomen; beide zijn nog mooier dan ik had verwacht.
Election Grand Prix
met origineel kroontje
En de Lagonda Worldmaster, met weinig gebruikssporen, ziet er heel mooi uit
De DreffA side collection groeit gestaag verder…
Deze gaat linea recta in de projectenlade, dat wel.
Vanmiddag binnengekomen: wat kroontjes en een opknappertje, Raketa.
Raketa, opknappertje, ik kijk ernaar uit om eraan te beginnen.
Deze Alpina Automatic komt deze kant op.
Ik ben benieuwd welk kaliber erin zit, waarschijnlijk een bumperautomaat.
@basvg tipte me deze oude Wyler. Misschien iets te snel op de koopknop gedrukt, want na betaling zei de verkoper nog dat hij niet loopt, terwijl er ‘heel goed’ geadverteerd stond. Maar ja, ik denk dat 'ie wel potentie heeft.
…en een Aurore-Villeret 110, denk ik te zien. Vroege jaren '30, dan. Mooi hoor, zo’n cushion.
3 leuke binnenkomers vanmiddag😊
2 oude 7005jes met goede wijzers en wijzerplaat, met name de zilverkleurige is in zeer goede staat. En een blauw parelmoer Orientje voor dames.
![]()
Staat van glas leek heel goed, maar het brak bij de geringste kracht waarmee ik het uit de kast duwde (nadat ik de lunette netjes losgeklikt had). Gelukkig lag er nog een passend glas (Sternglas maakt hele goede kopieën van Seiko’s eigen glazen), deze had 300T07ANS0. Dus kon ik hem na de ultrasoon voor kast en band gelijk uitproberen.
Hele lollige readings, maar ik heb alleen maar een paar seconden geschud