En inmiddels aangekomen vanuit Japan, stond bij de advertentie niks vermeld kwa technische toestand. Gelukkig werkt alles perfect, -3 sec per dag en een amplitude van 298. De band heeft wel een opknapbeurt nodig.
Hij is binnen! Plaat en chapter ring zijn veelbelovend mooi, glas nog bruikbaar. Kast ook, al ontbreekt de bezel.
Zou ik de lume in de wijzers kunnen vervangen, en de wijzers weer glimmend krijgen?
Ik had ook een witte incoming met schade op de plaat (zo leek het), maar met goede wijzers en bezel. Maar helaas…de verkoper heeft het niet tijdig verstuurd en laat niets meer van zich horen. Jammer, al kreeg ik m’n geld terug.
Relumen is wel te doen, nieuwe wijzers wordt iets lastiger (deze worden ook gebruikt in de 62MAS, dus als je ze al vindt, dan zijn ze meteen best prijzig…)
Ja ik heb ook begrepen dat voor de restauratie van een 62mas ook vaak de wijzers van een 8062 worden gebruikt ![]()
![]()
De bovenste mooie zakjapanner… ![]()
Heel tof, veel plezier met kado doen!
Makkelijk zat, je hebt geen nieuwe wijzers nodig. Met een leervijl maak je ze weer mooi glimmend. Je kunt ze misschien ook polijsten; ik gebruik weleens 10.000 grit om kopjes van schroeven te polijsten. Ik heb het ook weleens op wijzers uitgeprobeerd, werkt ook goed. Maar met een leervijl worden ze ook wel weer een beetje glimmend. Lume kun je wel zelf, is niet moeilijk.
Top, dank voor hart onder de riem💪. Ik ga het proberen. En nog een bezel trachten te vinden voor deze, dat wil ik toch wel erg graag.
Ik wil het ook wel voor je doen.
De kast kan ook wel een opknapbeurt gebruiken en het glas ook.
Stuur maar op, dan maak ik het wel in orde.
Is dat een 50 of 60 Hz klok?
60HZ
Dan loopt ie hier achter denk ik.
Ik maak hier uit op dat jouw vrouw kunst (architectuur)geschiedenis geeft. En Duits. ![]()
Warm! ![]()
Ik spreek uit ervaring, dat het lastig zal worden om die op tijd te laten lopen. Niet onmogelijk, maar prijstechnisch niet echt rendabel… Ik had hetzelfde probleem met mijn Dr. Pepper klok. Die doet het nu redelijk goed, ondanks de processorgestuurde omvorming van 60Hz naar 50Hz loopt hij nu zo’n 0,05% per dag te snel. Dat lijkt niet veel, maar dat is wel 20 minuten per maand…