Ja, die is kapot
Maar eens kijken wat voor uurwerk het is en of ik een vervangende balanskloof kan opsnorren.
Hij loopt nog niet stabiel, dus moet-ie nog een service. Even gewisseld naar deze nieuwe binnenkomer, een 7005-7040 uit 1970. Mooi lopend en met een mysterieuze blauwe glans💙
Goedemorgen heren,
Is er hier toevallig een vintage heuer expert die mij iets kan vertellen over dit horloge?
Heel fraai!
Deze is net vintage, Ricoh horloge ter herrinering van iets wat in 1996 op de Aichi hoofdlijn
is gebeurd
Een bijzonder mooi horloge. Ik heb even gekeken op het web en hier heb ik wat meer informatie over een bijna gelijkend horloge. Het uurwerk is een Marvin-kaliber; er staat verder geen type bij, alleen Marvin kaliber. Die van jou is iets jonger, denk ik, maar het uurwerk komt uit dezelfde familie.
Balansas is toch geen probleem? Misschien kun je daar wat info verkrijgen waar je zo’n asje kunt bestellen. Ik heb het vermoeden dat je van de prijs waar dat horloge voor is verkocht wel blij wordt.
LANG & Co
Voorlopig al blij met de informatie. Maar 240 pond heb ik er inderdaad niet voor betaald.
Bedankt voor de verdere tip van Cousins. Ik ga eens kijken!
Helaas nee; maar het heeft naar mijn mening heel veel weg van een ETA 380. De vorm van de bruggen verschilt nogal, maar de posities van stenen etc zou misschien wel kunnen overeenkomen:

Succes met de zoektocht, en het herstel, natuurlijk.
Dankjewel!
Nee. Wow! Wat een prijs.
Is dat een A. Schild logootje op de plaat?
Klopt deze klok is waarschijnlijk gemaakt als eindproject op een horlogemakersschool of als pronkstuk door Ebauches SA.
Nice. Ik heb een Fortis Brainmatic maar dan met AS logo, vandaar dat ik het herkende.
Het houdt niet op, niet vanzelf…
Koopspook!!!![]()