Vintage incoming (Deel 3)

Als dat zo is, dan is de wijzerplaat van de Eska mogelijk te klein voor deze kast. Ik dacht 21mm. Zal het allemaal eens naast elkaar leggen volgende week.

1 like

Een hele mooie!

1 like

Een Facit met volgens mij een FHF ST96 of 97 uurwerk.

En een Gesa met een nog niet geïdentificeerd uurwerk. De Gesa was het doel, de Facit de bijvangst. De bedoeling is om ze allebei op te knappen. Waarbij de Gesa dermate afgekloven is dat ik hoop dat ik hier ook echt een verbetering kan maken. :smile:

10 likes

Dat kan best een fraai resultaat opleveren.
Ik denk dat het een AS (A.Schild) 1094 uurwerk kan zijn.
Veel succes!

2 likes

Ik heb mezelf weer eens laten verleiden om een gouden 20’s-30’s dameshorloge te redden van de smelter :face_with_peeking_eye:

De bracelet is ook goud; mocht nou iemand zich geroepen voelen om die te redden dan laat maar weten, die mag tegen sloopgoudprijs worden overgenomen, anders gaat hij naar de opkoper.

14 likes

Past, de kast is best fraai nog en het glaasje ook. :pray:t3:

19 likes

Netjes :ok_hand:

1 like

horloge tissot

Gisteren deze Tissot seastar gekocht via een catawiki veiling. Had deze kastvorm al liggen maar dan met linen dial zonder dag aanduiding. De blauwe plaat gaf de doorslag.

23 likes

Wat is de lug width van de band? Mooi horloge hoor. Knappe wijzers en sector dial.

1 like

Ja ik viel ook voor die wijzerplaat en wijzers :blush:.
Kastdiameter is volgens de beschrijving 24 mm. Lugwijdte ongeveer de helft daarvan of zelfs iets minder, zal dus iets van 10-12 mm zijn denk ik.

1 like

Deze is vandaag binnengekomen, kreeg vorige week een tip van @LVA dat deze op een veilingsite aldaar stond, voor een laag startbod en of dat iets voor mij was, was geen beste foto op die site maar het horloge leek wel potentieel te hebben.
Uiteraard trok dit mijn interesse en heb Lennert gevraagd te bieden voor mij en tot mijn grote blij won hij het horloge voor startbod! Hij heeft het op de post gedaan en vandaag was het hier.
Lennert had al gezegd dat toen het horloge bjj hem was dat de conditie alles meeviel en dat is ook zo, hij loopt, datum snelverzet werkt en kast, bandje en glaasje zien er nog net uit, Lennert nogmaals mijn grote dank :+1:

21 likes

Zenith Stellina cal. 133.8 (bumper)

22 likes

Haha, geweldig!

Ik lonkte al een tijdje naar zo’n mooie ranke Chariot, 2220 bijvoorbeeld, maar viel nu toch voor deze 2418. Automatisch met datum in 33mm en prachtig blauw. Een aantal nieuwere Seiko’s gaat het veld ruimen, voor deze prachtige vintage uit '73.:blue_heart:

20 likes

Toevalstreffer op Ebay. Nu begint het lange wachten, hij moet namelijk de grote plas over.

Vroege 38mm Kontiki, vermoedelijk ref. 130T.
Nou verzamel ik al jaren waarvan enkele jaren met een focus op Eterna (ik heb er 37 gehad), maar ik kan mij niet heugen dat ik eerder zo’n zwarte Kontiki heb gezien. Wel zie je deze uurmarkers af en toe, zo had ik een 34mm exemplaar waar ze op de wijzerplaat zaten en dat was een zeer fijn horloge.

37 likes

Incoming ingekomen…Lang & Co. Zag er zó mooi en haast ongebruikt uit dat ik hoopte op NOS en alleen een service. Maar bij opening…volgens mij is de balans tap afgebroken.

15 likes

Zonde! Waarom denk je dat? Zit de balans wel goed?

Heb je toevallig ook onderdelen van het kaliber 834? Ik zoek een balans, liefst compleet

3 likes

Helaas, ik richt mij alleen op compleet en werkend :slight_smile:

1 like

Hij wobbelt. En als ik hem er uit haal zou er volgens mij een extra tapje moeten zitten

3 likes