Zaten er stiekem 4,5 Movado in de kavel die ik gewonnen had!! Op de eerste foto op de website stonden er maar 3,5 afgebeeld! Maar nadat ik later de beschrijving nogmaals doorlas blijken het nu toch echt 4 movado’s reishorloge’s te zijn en nog wat onderdelen!!
De bruine rechts onder zat in een andere kavel te samen met een origineel juweliersdoosje speciaal voor deze Movado! Weer erg blij mee!!
Heel gaaf!
Incoming? ![]()
Zware dag. ![]()
![]()
Een zware dag was het allerminst. Maar ik heb nog wel iets voor dit draadje. Deze kwam vandaag binnen, een opknapper, zoals te zien is.
Wow wat een knaller!
Na alle knallers hierboven een supereenvoudige blauwe handopwinder. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet😂
Mooie kastpoten!
Werkelijk een prachtig horloge! Van de zijkant zie je pas echt hoe bijzonder afgewerkt die kast is inderdaad.
De plaat is ook zeer mooi in balans.
Nog wat onderdelen gekocht, misschien nooit nodig, maar je weet maar nooit en de aanschafprijs van 19 euro is bijna niets. Iets achter de hand hebben is altijd goed; diverse kalibers heb ik ook in de verzameling.
Vandaag deze Seiko Sportsman 7 gekocht. Ik had er al één in zilver, maar dus nu ook in zwart…
Leuk horloge met een eigenaardig uurwerkje…
Incoming, oud lijk. Gevonden door @DJV
6 euro
Dit is wel op, maar ik kan het geheel toch hergebruiken…
Deze ligt al een tijdje op een kast te wachten. Ooit van @wbcoupe overgenomen voor weinig.
Hopelijk past het, dan heb ik voor 2 tientjes en wat Elbow grease een vette vierkante Eska erbij.
Dat zou tof zijn, hopen dat het past ![]()
![]()
Je zal de uitsparing voor het uurwerk wel wat groter moeten maken denk ik.
Cool als je het passend krijgt!
Goed punt.
De A.Michel 382, ook bekend als Felsa 4020-serie, meet 7 3/4’‘’ of ong. 17.5mm.
De ETA 900 is 10.5’‘’ (23.7mm), de ETA 930 11.5’‘’ (25.9mm). Ik kan het verschil tussen de 900 en 930 niet zien in een afbeelding; dat kun je alleen opmeten.
Alleszins: veel succes, het lijkt me de restauratie wel waard ![]()