Het schijnt vaker voor te komen. We moeten er maar mee leren leven…
OMG!
Een beetje flink ervaren horlogemaker serviced een niet al te ingewikkeld horloge in minimaal een half uur (?) Dan moet ie echt doorwerken. Dat is dan exclusief het zoeken naar onderdelen, poetsen en verder restauratiewerk. Hoe doe jij dat? Of zitten er bij jou 48 uur in een dag? Als mijn horloges acht kwartier in een uur lopen doe ik ze weg!
Wel een leuk lotje trouwens!
Ik zat wat op te zoeken in de watchlibrary en vond een advertentie van dit merk met zo te zien hetzelfde horloge uit 1974 in de Europa Star:
De staat is uiteindelijk “onbestaande want verkoper geeft niet thuis en niks verzonden of ontvangen”. Rest de vraag of ik twee uur bij de politie wil gaan zitten om een klacht neer te leggen over 40 euro totaal.
Economisch heeft het geen zin want mijn tijd kost ruim meer dan dat. Maar het principe he. En ik heb de lulhannes z’n telefoonnummer en bankrekeningnummer natuurlijk wel.
Wat een randgroepdebiel!!
Ik zou wel aangifte doen, je weet nooit.
Jammer dat er zulke droeftoeters bestaan in de wereld!
Welke ring? Bedoel je de bezel? Uurwerk moet er aan de voorkant uit.
Nee.
Lijkt er op dat de wijzerplaat schoongepoetst is. Uurwerk is een ebauche. Het merk achterhalen zal dus niet lukken.
Hmm oké, nu dus gauw ff mijn reactie in het andere topic weghalen!!

Hmm oké, nu dus gauw ff mijn reactie in het andere topic weghalen!!
![]()
trek er nog wat van af. De balans ontbreekt immers, daar zitten ook steentjes in.
Vandaag ook weer een paar horloge’s binnen gekregen. Ook weer een aantal gekocht maar de foto’s daarvan komen wel als ze binnen zijn.
Aangifte doen man of die outlul blijft mensen oplichten!

Maar het principe he. En ik heb de lulhannes z’n telefoonnummer en bankrekeningnummer natuurlijk wel.
Het scheelt als je al van te voren, zo feitelijk mogelijk een aangifte zelf in word schrijft en tweemaal uitprint.
Tijdens de aangifte schuif je 1 naar de agent en lees je de andere op. Anders blijven ze steeds onderbreken.
Ik heb het ze zelfs een keer gemaild, zodat ze het kon kopiëren en plakken. Schoot anders niet op.

Het scheelt als je al van te voren, zo feitelijk mogelijk een aangifte zelf in word schrijft en tweemaal uitprint.
Tijdens de aangifte schuif je 1 naar de agent en lees je de andere op. Anders blijven ze steeds onderbreken.
Ik woon in Tsjechië. Ik zou geen aangifte kunnen schrijven al hield je een pistool tegen mijn hoofd en ik heb er al met een agent over gesproken, duurt 2-3 uur om aangifte te doen. Er worden ter plaatse telefoongegevens gelogd en weetikveel. Google Translate ertussen gooien gaat de boel nog extra vertragen wellicht.
Misschien voor als ik eens in de stad moet zijn en veel tijd teveel heb

Ik woon in Tsjechië.
Owja, even vergeten. Dat zal een stuk lastiger worden .
Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre een dergelijke zaak opgepakt zal worden. Ik vrees dat die kans klein is.
Ik had heel even de aandrang om mee te bieden op deze. Een vintage “panda” zie je tenslotte niet zo vaak.
En dan valt de “JEWELS - NCABLOC” op. En hoe onnatuurlijk hard die, en het merkteken zelf, in contrast staan met het zwart.
Iemand een gokje wagen dat dit helemaal geen zwarte wijzerplaat was, en er gewoon over een beschadigde “gewone” geschilderd is?
Als je goed kijkt naar de reflectie op de wijzerplaat - en het gebrek eraan door ogenschijnlijk reliëf (roest) aan de rand - dan lijkt dat toch erg waarschijnlijk.
Goed gezien!!
Je moet ook overal op letten tegenwoordig!!
Heeft er wel 1 zitten slapen tijdens het instellen van de printer!!
Restauratie Omega Seamaster INCOMING!!
Ben benieuwd wat voor uurwerk er in zit aangezien er niks bij stond alleen dat het horloge tikte op het moment van aanbieden.
Poe jammer, daar had ik wel eens een fatsoenlijke foto van willen zien…
Deze is al niet meer incoming, want al bijna een week hier, maar ik plaats hem hier toch even. Ik ben normaal niet zo heel erg van de zakhorloges, maar deze trok wel mijn aandacht.
Het is een railway watch, een Seiko 7C11-0010. Het is een quartz horloge, maar ik moet zeggen, dat de nauwkeurigheid van het werkje behoorlijk is. Loopt nu al een goede week gelijk met de atoomklok, wijkt niets af.
De inscriptie is volgens Google-translate:
Ter herdenking van de 40 opeenvolgende jaren zonder ongevallen met nul-aansprakelijkheid-klasse in maart 1996. Keihan Electric Railway Co. LTD.
Deze had ik ook gezien, maar die heb ik laten liggen, meestal is het inwendige mechanisme voor die gekke kroon verrot.
Ik geloof dat je de binnenkast uit de buitenkast moet drukken en dan het glas eraf, staat vast wel op YT.
Leuk horloge is het wel
Ah het deksel kan er gewoon af, meevaller
Ben benieuwd, horloge met veel potentie