Die zien er allemaal best goed uit, mooi hoor, en die reparaties kunnen best wel eens goed mee vallen.
Klopt, maar voorlopig moet ik afgaan op de beschrijving van de verkoper
Met een beetje mazzel heb ik ze komende week in huis. Dan gaan we het zien…
Leuke Advan, je weer aan vintage gewaagd?
Meerdere
Dit:?
(er ontbreekt een ‘pipje’?)
Leuk horloge wel verder met die, uhm, is dat een wekker?
Dat “pipje” geeft aan of het alarm aanstaat. Een wekker is niet het goede woord, maar cool is het wel… En lawaai maakt het ook, in ieder geval met de Bell-Matics. Dit is de Quartz-variant van de Bell-Matic.
Laatst was er een mooi topic over van Brodie:
Dat heeft me er toe aangezet me ook zoiets te zoeken. En dan natuurlijk niet dezelfde, dat zou niet leuk zijn. Ik vind deze wel leuk, ik vind de vierkante modellen van Seiko wel wat hebben, en deze past daar goed in.
Zijn erg mooie horloges, qua bouw en kwaliteit… maar zeker ook pasvorm…
Zoek nog een glaasje voor de linker… maar zijn echt geweldige horloges…laat je weten of ze allebei werken? Ben benieuwd!
Ok… maar een ‘wekker’ is toch ook een ‘alarm clock’?
Maar inderdaad een tof horloge hoor. Ik hou wel van zo’n apart model waar wat over te vertellen valt. En zoals je weet heb ik niks tegen vierkant
Ik kom ook nog even terug op mijn postje van gisteren over de rode Leijona.
Dat vieze (Russissche) bandje zat me niet lekker.
Dus heb ik er vandaag maar een nieuwe voor gemaakt. Ik had nog een lapje rood leer liggen in exact dezelfde kleur als de wijzerplaat.
Natuurlijk doe ik dat! Ik wil bij deze kijken, of ik die ook kan restaureren. Maar voordat die klaar zijn, stroomt er nog veel water door de Rijn (of Maas).
Oeoeoeoeh, die is mooi
De Century met Yema uurwerk is net de deur uit…
…en het volgende klokje met Yema uurwerk is al in aantocht.

Misschien een beetje raar, maar ik heb een glaasje voor dit horloge nog gloedje nieuw kunnen kopen. Die geslepen glazen van Seiko zijn onderhand zeldzamer dan de horloges zelf… (over de prijs maar niet te spreken )
Maar hier ben ik echt heel erg blij mee, omdat ik nu de lelijke kras op het glas niet meer hoef te zien! Ik had me er al bij neer gelegd nooit zo’n glas meer te vinden!
Staat prachtig. Waar heb je het glaasje kunnen scoren?
Volgens mij gebruikte Yema aangepaste Seiko uurwerkjes in die tijd.
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, weet alleen dat hier een FE3611 uurwerk in zit.
In Japan (Buyee). Zoiets vinden is als een speld in een hooiberg. Ik stond eigenlijk op het punt een defect EL-330 te kopen, waar ook zo’n glas op zat, toen het een paar posities later te koop stond. Niet nadenken en meteen kopen… Zoiets vind je nooit weer! Had de optie direct kopen.
Zit ik ook te kijken, je moet idd geluk hebben. Jou is het gelukt
Succes met jouw zoektocht!
Had voor m’n Seiko Actus geluk op eBay, origineel Seiko glas voor net geen 4 tientjes ter vervanging van het inmiddelt tot matglas getransformeerde originele glaasje. Voor mij de investering dubbel en dwars waard.