Vintage incoming

De Enicar is binnen en valt zeker niet tegen.
Leuke ouwe taaie voor een zacht prijsje.

17 likes

Toch een ultrasonic :wink::grin:

1 like

Leuke Enicar! Altijd fijn om zulke kleine schatten te vinden! Ziet er zeker nog niet slecht uit! Stiekem een beetje jaloers. Toch nog eens stiekem kijken of mijn Enicar nog een broertje of zusje kan krijgen :blush:

Maar daarvoor heb ik gisteren deze Pobeda gekocht uit het verre Oosten… (Aangezien Rusland in het oosten ligt, mocht je denken aan China of Japan)…


Ik vind het leuk op Etsy rond te neuzen. Je ziet daar af en toe leuke dingen voorbij komen. En het hoeft echt niet altijd de hoofdprijs te kosten. Voor een paar tientjes kun je veel plezier hebben

3 likes

Ha Max dat klopt. Ik doe dat ook zo , op MP dan wel. Zal eens kijken op Etsy…of juist niet. Ik koop nl wel heel vaak…al :wink::grin:. Ik kan ook genieten van een tientjes aankopen. 1x per jaar een dure en de rest is uit de grabbelton, dat soms verassend leuke dingen oplevert.

Prachtige Rus heb je gescoord. Zijn ronde zusje komt ook vaak voorbij in het Bruine. Hou wel van die gekerfde dails :blush::ok_hand:t3:

Van die ronde heb ik de zwarte al, maar ik wil de andere kleuren ook nog hebben… Ze zijn er (bij mijn weten) in het blauw en in het rood. En ik meen ook eens groen gezien te hebben. De enige rode, die ik echter kon vinden, had een of andere Arabische tekst erop, en dat wilde ik juist niet…

1 like

@Scudo heeft de blauwe… HEEL erg fraai.

Een blauwe is ook niet erg moeilijk te vinden. Ik kon er al eentje kopen voor rond de drie tientje, incl. verzendkosten. Maar ja, toen kwam ik die vierkante tegen…

En voor niet lang wil wachten, er staat er ook nog eentje te koop op MP…

1 like

De laatste tijd ben ik wat meer naar Vintage Art Deco ontwerpen aan het kijken. Vaak boeiende en ongebruikelijke vormgeving van de kastjes. En dan kom je vaak bij Amerikaanse merken terecht.
Onderstaande Seneca besteld bij een verkoper uit Duitsland.
Zou volgens de gegevens van Mikrolisk dus zowel Zwitsers als Amerikaans kunnen zijn.
Als het een beetje meezit komt hij over een weekje binnen. Ik ben heel benieuwd hoe ie er in werkelijkheid uitziet. En ook hoe ie technisch is natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte als ie er is. . .
Voorlopig even foto’s van de verkoper.

p9127708yfjig

p9127713jbkfw

p9127716wiksh

8 likes

Mooi ding! Ik ben benieuwd naar verse foto’s. Weer een nieuwe theedoos?

1 like

In Engeland besteld via Etsy. Een beetje een gokje, voor wat betreft de verzending, maar wie weet gaat dat goed komen. In de orderbevestiging stond de verwachte leverdatum op 09 to 25 febr. aangegeven. Nou, daar is al de helft van voorbij. Je kan er geen pijl op trekken. Pas geleden een horloge ontvangen wat tijden (maanden!) onderweg is geweest. Had niks met Brexit te maken, de verkoper had er een te lage frankering op geplakt, zodat het pakje is gaan ‘zwerven’, maar uiteindelijk is het toch aangekomen. Net zo makkelijk kreeg ik zonder extra kosten, een zending horlogeglaasjes , ook via Etsy, van RedRooster (een bij sommigen van jullie ook wel bekende horloge-gereedschap en -onderdelen leverancier uit UK) binnen 1 week na bestelling in huis!

Terug on topic: ik verwacht dus deze Lanco. Ik denk jaren '40.
Ben benieuwd wat het gaat worden voor 3 tientjes… In de verkoopadvertentie stond “Werkt nog steeds” ! Nou, dat zou leuk zijn…

.

Ik laat het weten als ie er is. Foto’s zijn van de verkoopster.

7 likes

Haha, ja dat zou zomaar eens kunnen. Het valt trouwens nog niet mee om geschikte theedozen te vinden.
Er zwerven inmiddels nogal wat verweesde horloges rond op mijn bureau en ik ben inderdaad al aan het rondkijken voor nieuwe theedozen. De meeste zijn te laag, dan past een horloge op een rond kussentje er dus niet diep genoeg in. En van die mooie doosjes met een glazen klepje heb ik ook nog niks gevonden. Alixpress is in ieder geval helemaal niks. Van de week maar eens naar de Sligro, daar stonden op de koffie- en thee afdeling wel mooie doosjes van bamboehout. Zo blijf ik in ieder geval lekker bezig…

2 likes

Dat ziet er gaaf uit. :+1:
Je vind hier een artikel over Ricoh uurwerken.

2 likes

Die had ik al een keer gezien. Inderdaad erg interessant! Maar met deze horloges is het wel een groter risico: onderdelen zijn schaars…

1 like

Net binnen

25 likes

Mooi zeg! Geniet ervan!

1 like

Je eerste Valjoux 22, gefeliciteerd :star_struck: :star_struck:

1 like

Wordt verwacht, een Citizen Chrono Master, handopwinder uit 1968.
Het is maar afwachten of het de moeite waard is. :roll_eyes:

chrono master a

chrono master b

4 likes

Naar deze was ik al een tijdje naar het kijken, maar nu is het me gelukt om hem te kopen.

14 likes

En deze krijg ik voor mijn verjaardag van mijn peettante. De lieve schat had me gevraagd of ik geen horloge wilde voor mijn verjaardag, en ik mocht zelf uitzoeken. Nu wilde ik haar niet met een heel duur cadeau opzadelen, dus is het deze geworden. Maar daarom ben ik er niet minder blij mee!

6 likes


Zeldzame Seiko op de kop getikt, zal nog wel even duren voordat hij er is :grinning:

7 likes