Vintage incoming

Ik heb me zojuist een soort van grail gekocht. Het is eigenlijk maar het heel simpel horloge van Pobeda, maar in deze kleurstelling uiterst zeldzaam. Kost ook niet de wereld, maar ik was eigenlijk van plan deze maand niets meer te kopen… Mission failed… :joy:


Mooie toevoeging aan mijn zwarte versie!

7 likes

Sneak peak van mijn nieuwe aankoop… verwacht hem over 2 weken.

3 likes

Ik durf de foto’s van al de horloges, die ik nu incoming heb, hier niet eens te posten… Dus laat een sneak preview… Ik weet niet eens, of ik zoveel foto’s in een bericht kan plaatsen, zoveel zijn het er inmiddels wel…

1 like

Gaaf!

Deze had ik al eens in het “gewone” vintage draadje gepost. Ligt voor mij klaar in Finland maar door Corona nog even buiten bereik.

4 likes

Zag er op marktplaats eentje in blauw. :yum: En door…

In blauw, die zijn ook niet zeldzaam. Groen en rood, dat is een andere zaak… Hoewel…! Ik had me deze gekocht,

En deze ook…

En ook nog deze…

Nu ontbreek alleen nog de groene… :joy:

2 likes

Vandaag lag er een envelop uit Rusland op de deurmat. Op zich niet zo heel vreemd, want ik heb daar wel wat horloges gekocht. Maar deze is zelfs on-Russisch snel hierheen gekomen… Vrijdag gekocht, vandaag hier! Alleen is het niet moeders mooiste. Een Vostok horloge, maar voor de verandering eens geen duiker. Een dress-horloge, met een rode wijzerplaat. Alleen heeft de wijzerplaat betere dagen gekend. Maar het uurwerkje loopt dan wel weer goed. Het heeft een 2409A uurwerkje.
Nog wat foto’s:


Voor het geld, wat het gekost heeft, kan ik amper een pakketje voor versturen, dus wat dat betreft wel een leuke aanwinst…

2 likes

Vandaag kwam deze binnen. Ik heb hier al een zwarte versie van, en een rode en ook nog een blauwe is nog onderweg. Maar deze kleur had ik van deze nog nooit eerder gezien!


Echt jaren 70 kleurtje…

3 likes

Vond ik nou ook :grinning:

Hij is nu binnen, ben er erg blij mee. Draagt ook perfect met een forse 37mm

21 dagen verder. Ze is er nog steeds niet.


Engeland… mèh.
Het wordt wel moeilijk zo met het buitenland. Vanuit de USA zijn de verzendkosten astronomisch,
Uit Rusland en de Oekraïne blijven pakjes weken lang bij de (meestal) NL douane liggen.
UIt India komen de juiste barcodes niet door vanwege de PostNL methode om na binnenkomst in NL het pakje naar een andere barcode om te boeken en dat geven ze dan niet door.
Engeland is dus in elk denkbaar opzicht een puinhoop, dus dat daar geen pakje fatsoenlijk meer vandaan komt verbaast me eigenlijk ook niet meer zo.
Alleen Duitsland gaat tot nu toe nog wel redelijk, tenminste, als er met DHL wordt verzonden, die hebben een werkend tracking systeem.

Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Ik heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
Ik heb getwijfeld over België
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
Ik heb getwijfeld over België
België, België, België, Bel-gie-juuuuh

Misschien moet ik een andere hobby gaan zoeken, waarbij de spullen gewoon bij het plaatselijke plantencentrum of de bouwmarkt vandaan komen.
Of gewoon de koffieshop natuurlijk…

Maar ja, die zijn nu ook allemaal dicht met Corona.
Zucht…

7 likes

Ik heb een Laco Electric onderweg. Gevonden in Duitsland, en ook niet al te duur. En hij schijnt het ook nog gewoon te doen. Ik ben benieuwd.

Dit zou hem moeten worden:



En ik ben ook nog met een ander horloge bezig, een quartzhorloge van een Formule1-team uit 2003. Soms vind je wel eens iets op plaatsen, waar je nooit anders zou zoeken…

5 likes

Erg leuk, destijds overgenomen door Timex. Dit elektromechanische horloge heeft een lustig tikkende balans maar een één keer per seconde tikkende wijzer, dus eigenlijk een elektrische “seconde morte” complicatie.

1 like

Ik ben echt benieuwd. Ik ben wel gecharmeerd van elektrische horloges. Ik heb er nu 5 werkende van Seiko (EL-330, EL-370 (2x), Elnix 0702, Elnix 0703), een Waltham Electrodyne (werkt helaas niet meer), een Hamilton Accutron en nu deze Laco. Maar dan is de Laco juist het tegenovergestelde van de Accutron… Ook weer leuk!

3 likes

Wat is je geheim :scream:

Ik heb er nog wel meer, maar die doen het niet allemaal. Ik hoef jou niet uit te leggen, waar en hoe te zoeken. Dat weet je waarschijnlijk zelf beter, dan ik… En voor de rest is het geluk hebben.

1 like

Ik ‘krijg’ dit juweeltje, een zusje voor mijn Omega pie pan, i love Enicar :sparkling_heart:

10 likes

Geluk hebben wbt werking is er alleen niet bij :neutral_face:

Dat klopt. Ik heb met de EL-330 minder geluk gehad. Daar heb ik er 3 stuks van moeten kopen, voordat ik een werkende had. De laatste deed het dan wel. En die was dan ook in NOS staat, maar ook dat wil niets zeggen. Ik heb er hier nog een liggen, waar de stickers nog op zaten, maar helaas niets deed…
Met alle andere E-Seiko’s had ik meer geluk, die deden het gewoon allemaal.

1 like

Om daar aan toe te voegen, dat ik zojuist een Elnix erbij gekocht heb, met een 0723 uurwerk. Die had ik nog niet. Nu alleen afwachten, of die het wel doet…

1 like