Vintage incoming

image

Deze gaat er dus helaas definitief niet komen.
Begin februari had ik het horloge gevonden en besteld via Etsy in UK.
Na maanden wachten en enkele keren contact met de verkoopster hebben we vastgesteld dat het pakje ‘ergens’ onderweg is blijven hangen. Slecht weer, Corona en Brexit bleken te veel voor de Engelse Royal Mail Service om de diensten goed te kunnen uitvoeren. Ongelukkigerwijze had de verkoopster het pakje met gewone International Standard mail verstuurd (lekker goedkoop) dus was ook Track & Trace niet beschikbaar. En aan een verzend bewijsje van het Postkantoor in UK heb je dan ook niet veel. We stelden samen vast dat het pakje als verloren moet worden beschouwd.

Gelukkig heb ik, met bemiddeling van Etsy, met de verkoopster een full refund kunnen regelen dus er is geen verlies voor mij. Voor haar jammer. Een erg vriendelijke dame, een beetje verdrietig, want het verloren horloge was een erfstukje van haar overleden oom, waarvan ze hoopte dat het op deze manier bij een geïnteresseerde verzamelaar goed terecht zou komen. Ik kreeg, behalve mijn centjes terug, ook excuses en ze heeft me beloofd voortaan haar pakjes mèt tracking te gaan versturen. Zo heeft de hele exercitie toch nog iets positiefs opgeleverd.

Wat Etsy betreft: Ik heb nu al een aantal keren via Etsy een aankoop gedaan, meestal horloges, maar ook wel wat andere spullen. De verwerking en afhandeling van de deals zijn altijd vlot en betrouwbaar gebleken, in combinatie met Paypal betaling. Ook deze zaak is uiteindelijk correct opgelost. Etsy gaf mij on line voldoende hulp en info om alles goed te kunnen afhandelen met de verkoper. Ik vind het jammer van het mooie klokje, maar ben tevreden over Etsy.

Over postverzending vanuit UK heb ik inmiddels zo mijn twijfels. Ik zal zeker geen verzendingen meer accepteren zonder Track & Trace. Verzekeren is een ander verhaal, bij de bedragen die ik uitgeef zijn de kosten voor een aangetekende en/of verzekerde verzending meestal te hoog in verhouding tot de kostprijs van het item, maar als de waarde van de aankoop wat hoger ligt, zeg een > €100,-- zou ik dat zeker ook doen.

Ik kan niet echt treurig zijn om iets dat ik graag had willen hebben maar niet niet heb kunnen krijgen… That’s Life! Ik ga gewoon weer op zoek naar een ander mooi oud vierkant horloge.

3 likes

Moet lukken :male_detective:

3 likes

Deze 60 ties duitser op de kop getikt.

1 like

sorry, op de verkeerde plek gepost… tekst vervallen.

Een Seikomatic-R 8305-8051


Ik had nog geen vierkante Seikomatic…

5 likes

Invicta tafelklok.

6 likes

Gemeen om dat @Chillekasper voor de neus weg te kapen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

@Chillekasper is mede-eigenaar.

3 likes

Wordt een leuk project! :wink:

2 likes

Seiko Sportsmatic 6619-8090 met fluted bezel.

7 likes


Kannie wachten!

8 likes

Zojuist deze Seikomatic Weekdater gekocht. Al heb ik er van dit model al 2 stuks, deze is toch weer net anders. De wijzerplaat is anders. De indices op 12 uur zijn kleiner en de opdruk van de waterdichtheid is in zwart i.p.v. blauw. Er zijn nog wel wat meer verschillen, maar dit is waar je de 2e versie aan kunt herkennen.

10 likes

Even een toelichting op de verschillen:
Eerste serie van de J13080:
De 12 uur-index is lang en op de ring is op de 12 uurspositie is het streepje dikker.
MAWJ13H333AD
De 30 bij de waterdichtheid is in lichtblauw gedrukt.
w30p1

2e serie (late serie)
Alle indexen hebben dezelfde lengte. De ring heeft geen verdikking bij de 12-uurspositie.
40898T0
De 30 is bij deze versie in zwart gedrukt.
w30p2

Er is ook nog een SGP versie van dit horloge, dat is de 408980. Nog moeilijker te vinden…
Die ziet er met de wijzerplaat zo uit:
40898T0GP

Bron: http://matic6246.web.fc2.com/62series/4006206/4006206.html (Japans)
5 likes

Van deze beelden af te zien lijken eerder alle indexen - behalve die op 12 - van het exemplaar van de eerste serie korter dan die van de tweede serie, toch? :male_detective:

Goed gezien. Persoonlijk vind ik de eerste serie ook het mooiste, maar ik wil toch graag deze serie compleet hebben. Maar de 408980 is zo goed als onvindbaar, en als je die dan eens ziet, dan gaan ze tegen behoorlijke prijzen. En dat voor een redelijk onbekend horloge… Ik heb ze al eens gezien voor ruim $900… Voor de stalen modellen ben je iets rond de €150-250 kwijt… Maar de SGP heeft wel een andere caseback, die is namelijk een schroefdeksel, ipv een klikdeksel.

Ik heb het eerste model nu 2x, daarvan ga ik er een helemaal in nieuwstaat laten brengen. Ik vind het gewoon het mooiste model, dat Seiko gemaakt heeft (over smaak valt te twisten :crazy_face:), en destijds was dit ook de topline van Seiko.

1 like

Op chrono staat er één met net weer een andere dial. De 12 uur index is heel anders dan in de afbeeldingen hierboven en 26 jewels ipv 33. (Overigens is deze wel behoorlijk beschadigd).

De link naar Chrono

3 likes

Dat is de opvolger, daar heb ik er ook al 2 van… Ik heb het vooral over de modellen, die nog het 400-movement hebben. Het model, waar jij naar verwijst, dat heeft de opvolger van dat uurwerk, de 6206B. Die zijn vooral te herkennen aan het missende frame om de dagaanduiding.


Deze foto als verduidelijking van de verschillen. Maar de 6206-8980 kun je vaak al voor veel minder dan €399 vinden. Daar mag je mijn 6206 zo voor kopen, daar hoef ik niet eens over na te denken…

De reden, waarom de 40898(0) zo zeldzaam is, dat dit horloge maar 1 jaar gemaakt is. En dat verhoogt de zeldzaamheid. De 6206-8980 is meerdere jaren gemaakt, en was erg populair, vooral omdat die niet zo veel duurder was, dan de stalen modellen.

5 likes

Best wel apart klokje onderweg…
NOS ben benieuwd.

6 likes

Als ik dat fotootje zie kan ik me dat voorstellen! Ziet er heel tof uit!

Het zijn af en toe net postzegels he?

Hier 4 beauties waar ik op zit te wachten. Als het een beetje meezit eind volgende week binnen…
Foto’s van de verkoper.

Dus: Kannie Wachten geldt ook voor mij!

13 likes

Wow aparte klokjes Lex! Mooi hoor.