Gaaf!
In de Flume en de meeste andere naslagwerken vind je de werken aan de hand van de vorm van de tiretteveer.
Dus dat kan pas als iemand de wijzerplaat eraf haalt.
Het nummer 6577 helpt me helaas ook niet verder.
En Movado 65 heeft een zeer oppervlakkige gelijkenis maar is toch een ander werk.
Als je het ooit voor een revisie geeft kunnen we de zoektocht voortzetten.
Bedankt, ik vind hem ook bijzonder. Ik ben er alleen nog niet zeker van waar de kast van gemaakt is. Heeft een wat lichtgele tint maar geelgoud is het niet, staal is het ook niet, het wijkt behoorlijk af van de kleur van het stalen deksel. Zou het witgoud kunnen zijn? (Hoop ik dan maar stiekem)
Zou het geen vervaagde chrome plating zijn waarvan de geoxideerde nikkel door komt?
Och, maakt verder ook niets uit natuurlijk. Blijft een mooi exemplaar.
Stiekem hoop ik ook voor je dat het witgoud is
erg leuk stukje, zeker ook nog eens met alle aanvullingen. dankjulliewel
Is doorslaggevend, dat is waar. Misschien moet ik dan toch een keer de wijzerplaat er af halen.
Best tricky, want die wijzertjes zijn echt héél klein, maar ik heb dat bij in grootte vergelijkbare kalibers, bijv AS1677 ook al eens gedaan, dus dat moet lukken.
Aan de balanszijde komt het voorbeeld van @JackW wel griezelig dicht in de buurt, dat zou m zomaar eens kunnen zijn. Ik zet ze nog even naast elkaar op vergelijkbaar formaat. Knap speurwerk Jack!
Het lijkt in ieder geval dus wel een ‘eigen’ of te wel in-house werkje van Movado te zijn. Als de wijzerplaat er af is gaan we het zien! Ik kom hier dus nog op terug. Heren, tot zover alvast bedankt.
Het typenummer begint met een 5, dus de kast is gold plated (geweest). Uurwerk is een 150MN. Leeftijd is lastig te schatten, want dat is volgens mij het uurwerk dat het langst in productie is geweest.
Super dat je dit deelt Hidde, erg leuk om te lezen hoeveel je er al van weet. Altijd leuk om toch zo’n soort nice te ontdekken en dat dan vervolgens te gaan uitspitten. Ze zijn in het echt ook zeer de moeite waard, dat zag ik al wel
Dank je Stef. Die micro-meet is alweer te lang geleden…
Ja dat bedacht ik me net ook😎
Wel, Lex, ik heb even gekeken in mijn welbekende laatjes.
En ja hoor in mijn Movado laatjes heb ik nog een paar werkjes gevonden die uit de Movado dames horloges zijn gevallen.
Dus denk ik dat jouw horloge wel weer aan de praat kan worden gebracht.
We waren al bezig om een afspraak te plannen, dus leg die van jou maar even apart.
Die twee onderste lijken er wel heel veel op!
Ik stuur je een PB, Huib!
Goedemiddag movado freaks,
Heeft iemand een idee over het feit of de kroon die op deze movado (zie foto) een orgineel is uit die periode. Als dat niet het geval is welke kan ik er dan eventueel opzetten zodat hij weer (zo goed als) origineel wordt!
Hartelijk dank alvast,
Groeten Henk
Kan ik die al ontvangen een pb of moet je dan al een bepaald level gehaald hebben
Op internet hetzelfde model met double kast en kroon gevonden:
De kroon is gesigneerd met het Movado logo.
Succes met zoeken naar zo’n kroon in staal
Bedankt voor de info
Ik geloof dat dat wel kan, Henk. Ik ga het gewoon even proberen en stuur je een PB-tje.
Ok we gaan het zien
De site is een bekende waar je deze info van hebt!..Harp?