Vintage only (50 jaar of ouder)

Wederom een topic over vintage horloges.
Een aantal jaren geleden is er al een soortgelijke topic geweest met de naam Mega vintage / jaren 50
Maar, alle foto’s zijn in dat topic helaas niet meer te zien, lege omtrek, dus is een nieuwe topic over vintage horloges is zeker de moeite waard om de grote groep vintage horloge liefhebbers die dit forum heeft wat meer kijk en leesplezier mee te geven bij het ingaan van 2021.

Het zou leuk zijn als er meer HF leden zijn die eveneens een vintage voorkeur hebben en dat met foto’s aan de overige leden willen laten zien.

Ik zal dit topic aftrappen met een horloge uit mijn collectie en wel met een niet alledaagse naam.

Hier is de Medana day-date , uit 1945, met een pointer aanduiding voor de dagen op de rand van de wijzerplaat en een klein venster met de dag aanduiding.
Dus in feite de voorloper van de modernere horloges met dag/datum.

Aardig om te weten is dat dit horloge indertijd door Roamer werd gemaakt, een naam met wat meer bekendheid in de horloge geschiedenis.


Soms kom je deze horloges nog wel eens tegen op bepaalde markten, alleen is dan de staat van de wijzerplaat en kast van het horloge vaak enigszins niet meer zoals het ooit uit de winkel kwam.

39 likes

Volgens mij voldoet de hele collectie aan de criteria voor dit topic :hugs:.

Maar ik zal er voor vandaag deze uitlichten:

44 likes

omega uit 1950 rosegold

21 likes

Goed plan alleen snap ik dit aparte topic niet zo goed, we zitten immers in het ‘Vintage Horlogeforum’ hoekje alwaar ik verwacht alleen maar vintage aan te treffen.

Bijgaand een paar ‘pareltjes’, die ik geen van allen draag en welke allemaal klaar liggen om nog eens te laten onderhouden. Kijken of er nog prik inzit, want ze zijn wel van waarde voor mij en voor een naaste.

41 likes

militair uit 1950

16 likes

Ja, dat is juist, maar er was in 2016 een topic aangemaakt met de titel Mega vintage / jaren 50,
Alleen waren alle foto’s verdwenen. Dus dacht ik, kom ik ga er een nieuwe topic over aanmaken.
En zie, jij sluit je ook gelijk aan. Overigens is jouw Futurematic een hele fraaie en past zeker in dit topic.

Heb je ook het topic gelezen over de restauratie van dit fantastische horloge.

2 likes

Nee, volgens mij niet. Zal ik eens even opzoeken. Thanks! :ok_hand:

Zeker, dus is dit topic past best wel aardig op dit forum.

1 like

Hier is de link:

5 likes

Gaaf, dat is dezelfde! Daar ga ik even voor zitten. Vind ik altijd wel leuk leesvoer en ontzettend knap ook.

1 like

Als het jaren 50 moet zijn.

39 likes

Ja, zeker, deze past er helemaal bij.

2 likes

Da’s een mooie :+1:t2:

1 like

Ik heb een Enicar uit de 50’er jaren van de vorige eeuw,een Remova uit 1965 en ik had een Telda uit de 50’er jaren.

21 likes

De naam is prachtig “futurematic”


1944

28 likes

1950

27 likes

33 likes

Ik kan hier met al mijn vintage horloges meedoen :rofl: .

Zie trouwens de meerwaarde van dit draadje tov. Het reguliere vintage hoekje niet zo goed. Ik zie daar bijna nooit jaren 80 horloges. Tis al snel late jaren 60 of ouder…

28 likes

17 likes