Vintage Seiko Only (Deel 1)

Aha ik dacht 76 vanwege het serienummer met 6 wellicht. Maar deze komt dan zo te zien gebouwd in april 1971.

Hoewel in de jaren '71 en '72 ook diverse malen door het Panama-kanaal gevaren te hebben lijkt het mij toch nog steeds in mijn geheugen dat de aanschaf op een van mijn eerste reizen in 1966/7 geweest moet zijn.
Maar ja,…op mijn huidige leeftijd is het ontstaan van aderverkalking in de hersenen en wat geheugenverlies niet geheel onmogelijk !!

Blijft de leeftijd van het horloge en mijn geschiedenis herinneringen een dikke 50 jaar !!

2 likes

8 likes

Mijn eerste duiker!
Toen werd je nog gewaarschuwd als je ermee in een zwembad liep!
Hallo, Je hebt je horloge nog om (er waren toen weinig waterdichte horloges)
Waarop ik trots kon zeggen. geen probleem deze kan er tegen.
Das pas Seiko vintage!

15 likes

Mijn manual wind Seiko 66-7090 van september 1968. Helaas niet waterdicht, maar wel een klassieke schoonheid.

9 likes

Zeldzaam mooi voor een Seiko :grinning:

2 likes

Thanks, ben ik het volmondig mee eens. Maar goed, Seiko maakt dan ook best mooie horloges. :wink: :stuck_out_tongue:

De gebogen (parelmoer) wijzerplaat met romans maakt 'm ook erg bijzonder. De zilveren kast is ook flinterdun en tamelijk klein. Ik draag normaal alleen maar duikers, dus dat verschil merk ik ook gelijk wanneer ik 'm omheb. Maar iedere keer weer als ik 'm draag, ben ik weer verliefd. Prachtig klokje en nog in belachelijk goede staat voor z’n 52 jaar.

1 like

Nog meer mensen op dit forum met een Silverwave? :smiley:

9 likes

Zeker, meerdere zelfs. Ik vind het een erg leuke lijn.

6 likes

Waar halen jullie je vintage Seiko’s zoal vandaan als ik vragen mag?

Ebay?

Waar je wat leuks ziet. Ik zou niet per se beperkten tot 1 kanaal. Zelf heb ik met ebay mindere ervaringen.

Meestal het forum, maar marktplaats is ook een goeie.

8 likes

Jammer. Met een dikke 5 ga je net niet over naar de volgende klas :grinning:

5 likes

Yeezy’s, Gescheurde broek, wss een Canada Goose en een vintage seiko?

Combinatie die ik niet snel had verwacht haha.

1 like

17 likes

Ik ben 20 hè😂
Geen Canada Goose maar gewoon een ski-jas.

1 like

Voor minder geld heb je een leuke vintage GS :grin:

1 like

Of een nieuwe broek. Dit lijkt me erg fris :stuck_out_tongue:

3 likes

Die is gaaf!

1 like

Mooi die Silverwave met lichte plaat, ik heb er 1 met een donkere wijzerplaat:

15 likes