Vintage Seiko Only Deel II

Is het een NA?

1 like

Zeker. Vrijdag opgehaald bij @Brodie. :slightly_smiling_face:

1 like

Okay,was jij die snelle jongen :blush: toen ik hem zag was hij al gereserveerd! Goed gedaan,gefeliciteerd.

1 like

Hier idem :unamused:.
Maar dan vooral omdat de kunststof kastbescherming (shroud) bij mij in stukken ging. Zonder ziet er niet uit…

Dankjewel! :raised_hands:t2:

Ik had inderdaad al zo’n gevoel dat deze er niet lang zou staan.

1 like

Het is wat ik toch wel het liefste draag, vintage Seiko, en dan zelf opgeknapt😍

18 likes

7002-7001

15 likes

Mijn eerste post hier op het forum. Ooit heb ik als horloge een simpele quartz chronograaf van Danish Design gekocht. Die heb ik een tijdlang gedragen - zelfs een bandje op versleten - maar het horloge vond ik op een gegeven ogenblik niet meer ‘mijn ding’ dus die belandde ergens in een lade.

Ongeveer een maand geleden besloot ik dat het opnieuw tijd werd voor een horloge. Om dure impulsaankopen te voorkomen besloot ik eerst te kijken voor een goedkoop tweedehands dingetje. Zo kon ik mooi bekijken of het wel echt iets voor me was, weer met een horloge op pad. Het leek me dan wel leuk als het een automaat was in plaats van een quartz. Even zoeken op marktplaats en daar had ik hem voor een habbekrats, deze Seiko 6118-8020. Uit 1975 nota bene!

Nu heb ik hem ruim een maand in bezit en ik moet toegeven dat ik er boven verwachting blij mee ben. Ik kan ook wel zeggen dat deze eenvoudige Seiko mijn horlogeliefhebberij heeft aangewakkerd, want er zijn inmiddels al twee aankopen op gevolgd. Wat me blij maakt aan dit horloge is de prachtige diepblauwe wijzerplaat die prachtig kleurt in het licht van de zon. Ook de eenvoud in het ontwerp staat me erg aan en met een kastdiameter van 38 mm past hij ook prima om mijn pols. En natuurlijk het feit dat dit prachtige stukje techniek bijna vijftig jaar oud is en nog feilloos werkt! Maar genoeg getypt, hier zijn de plaatjes:

22 likes

Welkom. Mooie Seiko. Veel plezier hier.

1 like

Een mooi horloge, en van de nieuwe aankopen zien we graag ook foto’s…
En ik, als Seiko-liefhebber, kan dat zeker wel waarderen!

1 like

Seiko Champion Spider…

13 likes

8 likes

mistig

1 like

Gefeliciteerd Jan Willem, en welkom hier, op dit gezellige forum!
Een schitterende Seiko heb je opgeduikeld! Toevallig heb ik een 6308 om die er erg veel op lijkt, ook zo prachtig blauw💙:

10 likes

13 likes

Mooie Seiko! Lijkt een sauna-foto, alleen die trui :slight_smile: :thinking: :smiley:

Mooi begin van een verzameling :blue_heart:

1 like

8 likes

Maak die lens ns schoon, zo verkoop je ze niet Kroepoek.

2 likes

15 likes