Gisteren een donor ontvangen, uit Japan. Voornamelijk gekocht met de hoop dat de plastic uurwerk spacer nog intact is, maar was ook benieuwd naar de wijzerplaat, hoe de verkleuring eruit ziet. Die vind ik eigenlijk best aantrekkelijk; het is een mooie geleidelijke verkleuring. Voor zover ik nu zie geen andere vlekken of beschadigingen aan de plaat. Sowieso is het een fraaie plaat met een mooi fijn reliëf.
Nu was een optie om deze plaat in een andere Lord Seiko te zetten, maar misschien laat ik 'm wel in deze kast zitten; hoewel 'ie heul ranzig is, lijkt 'ie best goed op te lappen te zijn. Alleen loopt 'ie nu niet, en weet niet of dat met een frisse batterij helpt. Die dus ff bestellen en dan verder kijken.
Let op: de volgende beelden kunnen schokkend zijn voor mensen met smetvrees
Ik ben zeker geen kenner (wel een liefhebber, mooie horloges beide!), maar misschien is het handig om ook de gespen te laten zien, in open en gesloten toestand, zodat alle details zichtbaar zijn. Wie weet zijn er dan mensen die eea kunnen herkennen als al dan niet genuine Seiko😊
Mijn vrouw heeft ook een Seiko maar alleen bij werk om - vandaag een concurrentje om die we al maanden geleden hadden gekocht, maar nog in de ‘NOS’ conditie gelaten…
Prachtige horloges! Ik ben nieuw hier op HF en groot liefhebber van vintage Seiko. Heb er zelf enkele, waaronder deze 6139-6000 “Cevert” uit mei 1970. Er moet nog wel wat aan gebeuren (en ik vermoed dat de bezel insert mogelijk aftermarket is?) maar hij loopt prima en ik ben er enorm blij mee!