Vintage stijl relumen

Hi!

Heb van de zomer een oude rodania diver overgenomen. Helaas zijn de wijzers daarvan ooit een beetje shoddy herlumed met groenere verf.

Zou het mogelijk zijn deze meer in stijl van de plaat te herlumen? De dial is volgens mij tritium. Weet ook niet of het mogelijk is om bijv. Met oude tritiumverf te werken ofzoiets?

Foto is afschuwelijk, maar in het echt valt het kleurverschil niet zo op.

De secondewijzer is “authentieker” gerelumed dan de uur/minutenwijzer, maar ook niet heel mooi.

1 like

@Barboendel kan je denk ik wel helpen! Die maakt mooie dingen.

2 likes

Ik vind het lastig te beoordelen op de foto hoe het er uit ziet… Misschien nog een keertje een foto posten met daglicht?

Het is duidelijk wel een erg rommelig gebeuren, maar ik ben benieuwd of er corrosie zit op de wijzers, of dat het gewoon binder is van de rommelige lume job.

1 like

Ook met daglicht is het niet heel goed te zien… het is me nooit echt goed gelukt te fotograferen. Zal nog eens in het archief duiken.

Ook een waardeloze foto… maar wellicht iets beter te zien

Is dit beter @Barboendel?

1 like

Jaa! Dat is beter! Het lijkt er wel op dat de wijzers een beetje ‘opgeschuurd’ lijken, en dat krijg je niet zo 123 weg, maar die kleur is heel goed te verbeteren. Ik heb een heel arsenaal hier aan pigmenten om vintage stijl lume te kunnen maken.

Als je een beetje wil zien wat ik maak kan ik je naar deze topics verwijzen:
https://www.horlogeforum.nl/t/vintage-stijl-zelf-bedrukte-wijzerplaten/293420/143

1 like