Ben je al met Sinn in contact geweest of is dat horloge inmiddels al naar Sinn opgestuurd?
Nou, complex geheel voor een eenvoudig antwoord. 200m=geschikt om te zwemmen, punt uit. Geschroefde pushers hebben geen invloed op de waterdichtheid, maakt ze slechts ongevoeliger voor stoten. Ik ben met mijn hier op het forum aangeschafte Tactical Frog solar chrono 15 dagen lang de zee in geweest op Sicilië, die gaf geen krimp. Terug naar Sinn en ik verwacht een beetje coulance in dit geval.
Ik gewoon garantie eigenlijk.
Maar waarschijnlijk is het gewoon wat condens van vocht wat in het horloge zat.
Je hebt gelijk, gewoon garantie op een horloge dat zijn belofte niet nakomt.
Bedankt vandaag gaan we Sinn mailen ,ik hou jullie op de hoogte Gr Jan ![]()
.
Hopelijk valt dit gewoon onder de garantie. Zolang maar blijkt dat er een probleem met de pakkingen is en niet de uiteidenlijke conclusie is dat de kroon niet goed dichtzat.
Je kan em ook nog voor een klein bedrag even op waterdichtheid laten testen bij een onafhankelijke horlogemaker voor je em opstuurt naar Sinn.
Je haalde me de woorden uit de mond. Eens.
Slijt sneller. Uiteraard. Dat wil zeggen de chronograafmodule.
Effect op de nauwkeurigheid. Nee.
en op de gangreserve. Nee. De fabrikant hoort de gangreserve te noemen met geactiveerde chronograaf. Staat deze uit dan is de time only gangreserve langer.
Zie ook mijn toelichting een paar tegels hierboven.
Waarom, hoeveel mensen gebruiken de chronograaf nou echt voor meer dan een paar minuten of uren?
De meeste mensen gebruiken de chronograaffunctie zelden tot nooit. ![]()
Maar dus wel effect op de gangreserve. Wellicht niet op de gangreserve zoals geadverteerd maar wel op de gangreserve bij normaal gebruik.
Dat effect op de gangreserve is er ook als de chronograaffunctie uitgeschakeld is omdat de overtollige energie bij een uitgeschakelde chronograaf, dwz. het enorme koppel van de veer tegengehouden wordt door het ontsnappingsmechanisme.
Een veer levert niet meer of minder energie maar voortdurend een constant koppel uiteraard totdat de veer bijna afgewonden is.
Omdat de weerstand van drie wijzers en ontsnappingsmechanisme lager is dan die van vijf of zes wijzers als de chronograaffunctie geactiveerd is zal het horloge eerder stoppen.
Hier een draadje over dit onderwerp.
Now many people have asked on various forums “Does leaving my chronograph running all the time change the power reserve?” The answer to that is no it doesn’t. Power reserve is a calculated value based on the number of turns the barrel makes and the gearing in the watch, and since none of those change when the chronograph is switched on, the reserve is not changed. However with a horizontally coupled chronograph in particular, the load on the movement increases when the chronograph is running. So the watch will likely stop sooner with the chronograph on, simply because the torque supplied by the mainspring can’t overcome this additional load. If you leave a watch running with the chronograph on and let it stop, switch the chronograph off and the watch will probably continue to run for several hours.
Lees graag die posts van Archer op Omegaforums.
Update het horloge is onderweg terug ,en viel gewoon onder garantie kosten rekening 0.
Had ook niet anders verwacht van het klasse merk Sinn ![]()
.
Dat is inderdaad mooi van hun ![]()
Fijn dat zulke dingen nog op die manier kunnen opgelost worden.
Zeker weet niet wat de oorzaak was ,maar doet er ook niet toe .
Mooi voor mijn vriend van het mooie merk en horloge van sinn ![]()
.
![]()
![]()
![]()
Hou ons op de hoogte hoe het afloopt!
Ben benieuwd wat Sinn doet