Gewoon koken!
Volledig zilveren horloge, das bacteriedodend
Dan kan ik de APRO aanbevelen!
Naar eigen zeggen deed @Lucky-Luke hem altijd in de vaatwasser zonder problemen
Nee hoor, niet in solide vorm. Zilverionen wel maar dat is iets heel anders…
Gewoon gezien in twee sterren Michelin-keuken.
SeaMaster op staal.
Wat een onzin.
Ooit bijna getekend bij een voedingsbedrijf voor een directiejob. Je horloge uitdoen bij het betreden van productie vond ik nu toch wel een serieus minpunt.
maar dan moet iedereen die thuis kookt (en ook overdag zijn horloge om heeft) dit protocol gaan volgen. Het maakt niet uit of je 1 bord of 24 tafels bereidt.
Ja sinds een paar dagen! Ik vind deze wijzerplaat zo mooi, kon ik niet laten liggen
Nonsens. Als je mensen bedient en dat verloopt niet hygiënisch kun je heel wat mensen ziek maken gedurende de dag. Als je in een voedingsfabriek werkt is het aantal mogelijke slachtoffers nog flink hoger.
Als je thuis kookt kun je hoogstens jezelf en mogelijk je gezin besmetten. Dat is toch een duidelijk verschil?
Als je trouwens al eens een horloge of armband getest hebt op de aanwezigheid van bacteriën dan zie je wel waarom die niet gedragen mogen worden… Ik draag dan ook nooit een horloge tijdens het koken.
Ahhh, gefeliciteerd! Die collectie wordt wel wat he
Ach in België mag je je horloge wel in een vaatwasser van 70 graden of hoger wassen.
Ja komt wel goed hoor
En in Nederland ook niet.
In 1976 werkzaam geweest bij Mars, en toen was elk sierraad streng verboden.
Nu zijdelings werkzaam in een industriële bakkerij en er staat nog steeds de doodstraf op het dragen van welk sierraad dan ook.
Laat het daar dan ook gewoon bij. Dan heb je buiten dat niks om je pols wat ergens aan vast kan komen te zitten, met mogelijke verwondingen tot gevolg. Voedsel-veiligheid en arbo-maatregelen zijn er niet voor de kat z’n kut.
Gewoon afdoen, die rommel, of een andere baan zoeken.
Ik sluit me, en dat past de paus goed, graag aan bij de woorden van de heer @Jesus. En de heer @Eddie, uiteraard.
Het lijkt me zeker waar dat je méér mensen kunt ziek maken. En ook in een fabriek is iedere bacterie natuurlijk een ramp, zeker bij conserve oid…
Wat niet nonsens is, is dat er miljoenen mensen zijn die een horloge dragen en die voor nog meer miljoenen mensen koken elke dag. Ik heb daar nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Ik was bij de initiële post uitgegaan van een kok die in een restaurant werkt, dat was invullen en mogelijk onterecht.
Dat is eigenlijk één van de hoofdredenen dat er nog zoveel voedselvergifitigingen optreden elk jaar. Mensen thuis zijn vaak erg slorig met voedselveiligheid: snijplanken niet ontsmetten na rauw vlees, frigo’s te warm, belabberde handhygiëne, onvoldoende verhitten, traag afkoelen, … Het gaat veel vaker mis dan veel mensen denken, gelukkig meestal zonder ernstige gevolgen. Veel voedselvergiftigingen blijven dan ook onopgemerkt. Maar het feit dat Campylobacter nog altijd de hoofdoorzaak van voedselvergifiting is in de meeste Europese landen is, gezien hoe makkelijk deze bacterie af te doden is, een teken dat het vaak goed fout gaat.
Hoe hoger in de voedselketen het fout gaat, hoe groter het aantal mensen dat je potentieel kan besmetten. Zelfs op restaurant niveau kan het nog goed fout gaan als er nog echt slecht gehandeld wordt. Het niet mogen dragen van juwelen is daarin een belangrijk element ter preventie. Wat bedekt is door een juweel kun je immers niet ontsmetten bij het handen wassen. Dat laatste stukje van de voedselketen in handen van de consument thuis is nog al te vaak waar het echt misgaat