Voor de zondag, prijsstijgingen!

Inleiding:
Ben hier deelnemer op deze leuke site/forum sedert uit mijn hoofd okt. 2009.
Soms ben ik hier regelmatig en ook af en toe lang niet. Nu de vraag van dit nieuwe topic.
Omdat ik hier zoals gezegd af en toe heel lang niet was viel mij op, dat de afgelopen paar jaren de prijzen van de betere merken horloges explosief zijn gestegen.
In de huizenmarkt komt dit door schaarste, maar occassion horloges zijn er legio.
Waarom denken jullie of wat zou de reden zijn, dat de prijzen zo ontzettend omhoog zijn gegaan de laatste zeg maar 2 jaar.

1 like

Vraag en aanbod.

1 like

Misschien had je hier in mee kunnen doen…

3 likes

Dat had gekund inderdaad.
Niet gezien en mijn vraagstelling is ook vlgs. mij via een geheel andere invalshoek.

Veel leesplezier :wink:

Mijn vraag gaat over de OCCASSION prijzen.

Oww, sorry hoor dan moet je dat in je VRAAGSTELLING wat beter vermelden.

12 likes

Ik vond het wel een duidelijk verhaal…
“In de huizenmarkt komt dit door schaarste, maar occassion horloges zijn er legio.”

Hiermee verwijst hij toch echt naar de occasions…

Mensen betalen het klakkeloos .
Snelle verkoop betekend de volgende keer iets hoger inzetten…want, ze betalen t er toch wel voor…

En nog eens
En nog eens
En nog eens
Ect ect ect…

2 likes

Jeetje. Is het zo simpel … :beers:

1 like

Ja :wink:

1 like

Dat hangt toch samen met list prijzen ?

1 like

Ze stijgen omdat je ze zo tof niet meer kan kopen, zoals dit :grin:

11 likes

Dat is een heel eenvoudig antwoord.

Quantitative easing icm lage en negatieve rentes.

Graag gedaan.

8 likes

Heb je al eens naar prijzen van bepaalde tweedehands auto’s gekeken? Porsche 911 ofzo.

Ook huizen die jaren geleden bedrag X kostten, zijn in waarde omhoog geschoten…

Heb ik het brood bij de bakker ook al genoemd? Dat kostte in de jaren '90 ongeveer 75cent …voor de jongelingen onder ons: zo’n €0.33…

Oja en je bent lid sinds 26 okt. '09… Hier hebben we meteen jouw tweede vraag beantwoord.

Man, man, man, wat een drukke zondag zo!

1 like

Precies en zo is het. Lezen is niet eenvoudig.:wink::grin:

1 like

Had ik die vraag gesteld??:thinking::thinking::wink:
Vergelijk met huizen is niet reëel, daar is veel meer vraag dan aanbod. Ik had het ook over een paar jaar. 3/4 jaar geleden kocht je een qualiteits occassion horloge voor een bepaalde prijs. Nu een paar jaar later dik 40% meer. Tenminste dat viel mij op bij veel merken. Maar de reden ontgaat mij. Er is immers aanbod zat via de vele sites en speciale horloge sites.

1 like

Horloges van een veel besproken merk schieten omhoog in prijs terwijl er volgens mij meer worden gemaakt dan van vele andere merken

Klopt zeker, maar als ik een horloge Verkoop is het altijd minder, minder veel minder dan de vraagprijs. Behalve bijvoorbeeld als je een Omega bumper uit de jaren '50 wil kopen vliegen de ver verhoogde prijzen je om de oren, vergeleken met 3/4 jaren geleden. :innocent:

Het zal er deels ook wel aan liggen, dat sites als Chrono en Catawiki de prijzen omhoog drijven. Hun geschatte waarde ligt ver voorbij de reële waarde.
Maar de mensen zijn bereid om het ervoor te betalen. Dus er is wel degelijk vraag naar. Ik zie het op andere voorwerpen ook.
Men heeft al snel het idee, dat als het te goedkoop is, dat het dan wel niet in orde zal zijn. Dan geef je het zelfde ding een duurdere prijs, en dan verkoopt het wel… En dat heb ik al vaker meegemaakt, niet alleen bij horloges.

1 like