(Voor)oordelen over je horloge

Ik heb het wel omgekeerd gehad,tijdje terug zat ik bij een Duitse klant een offerte door te spreken,directeur en zijn dochter,financiële gedeelte verliep moeizaam,meneer wilde een forse verlaging.
Ik zag onder zijn mouw een Nomos piepen en besloot het gesprek een andere wending te geven en begon daarover.
Hij begon zich direct te verontschuldigen leek het wel dat hij 'm taxfree had gekocht op de luchthaven enz.terwijl dochterlief hem wat bevreemd aankeek van hoezo is toch gewoon een klokje :sweat_smile:
Denk dat meneer thuis niet helemaal eerlijk was over de prijs van zijn klokjes :grin:
Na nog even kort over horloges gesproken te hebben kreeg hij haast,gaf aan dat de levertijd korter moest,en zette met een zwierig gebaar zijn handtekening op de offerte van 115K.
Voor mij een leuk,onbedoeld,effect van horloges😀

11 likes

Op een spierwit laken, mi amigo

1 like

Ik heb wel eens dat ik een vertegenwoordiger niet serieus kan nemen als hij met een Sevenfriday om de pols loopt. Of met een 45mm+ Armani.

Dus dan heb ik een vooroordeel over hem, lijkt het wel.

5 likes

Ik zou tegen die baas (werkgever) zeggen dat hij daar niks over te zeggen heeft. Vinden mag hij alles maar het uitspreken ervan is ongepast. Ik zou hem dat ook zeggen en hem daarna nog een kans geven om serieus een voorstel te doen op mijn verzoek en anders was dat mijn laatste gesprek met betreffende.
Er is helemaal niemand die iets over de uitgaven van een ander te zeggen heeft of mag bepalen dat iemand voldoende heeft. Vies mannetje dus die denkt iets te zeggen te hebben.

5 likes

Zo’n reactie zegt meer over je baas dan over jou. Negeer het want het is een heel slecht voorbeeld

1 like

Precies dit! Ik vind het leuk wanneer men interesse toont, zelfs indien dat voor een belangrijk deel uit beleefdheid is. Niks mis mee, hoort bij normale sociale interactie. Ik hoor dan weer met deels geveinsde interesse verhalen aan over geocaching, motorsport en paintballtournooien. Prima!

Ik pik ze er feilloos uit en zal dan ook niet echt uitweiden.
Hoop natuurlijk dat ze mij niet “ontmaskeren” als ik hetzelfde doe bij interesse in hun hobby… :joy:
Want, zoals gezegd het “hoort” bij de sociale interactie maar is gelijk daarmee flinterdun. :wink:

1 like

Klinkt allemaal prachtig van achter het toetsenbord.

2 likes

Ik heb dit gifje nu al een paar keer gekeken en ik vraag me nog steeds af wat de nepblonde nou aan het doen is? Zij is aan het klappen door haar billen te schudden? :thinking:

3 likes

Wat je hoort zijn haar lippen (ja, precies! :smiley:)

1 like

Who cares, don’t over-analyze

Wat ik hier veel terug lees is wat mijn algemene mening over de gemiddelde Nederlander is; afgunstig en azijnpissers. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Enige tijd geleden hebben we het toen over auto’s gehad, dat je hier in NL blijkbaar geen dure / grote auto mag rijden want je krijgt meteen een stempel. :raised_hand:

1 like

Als je je iets aantrekt (of aan denkt te moeten trekken) van een stempel, dan heb je je middelbare schooltijd onvoldoende achter je gelaten. Maar dat is mijn mening.

2 likes

Dat station ben ik allang gepasseerd. Ik vind het altijd bijzonder dat mensen over letterlijk alles een mening moeten denken te hebben. Als ik succesvol was, zou ik dragen en rijden wat ik zelf wil.

Maar…

Mijn baas heeft aan mij een hele verkeerde als hij denkt mijn salaris te kunnen korten terwijl meneer zelf een Panamera rijdt, zo ben ik dan ook wel weer.

2 likes

Ja, en?
Of wil je daarmee zeggen dat ik dat in het echie niet zou doen?

Ik trek mij nooit zoveel aan van wat anderen precies vinden.
Overigens ziet 99.99% van de mensen toch niet wat voor horloge je om hebt!!

Mijn baas (en eigenaar) draagt trouwens een AP van zo’n 25.000 dus hij hoeft niet te beginnen over mijn horloges tijdens de salaris onderhandelingen!!! :joy:
(hij heeft er overigens 2; heeft er nooit ook maar een woord over gerept maar ik ben niet blind! :sunglasses: )

Als je een horloge van 2K draagt waar je zelf voor hebt gespaard verklaren de meeste mensen die het wel weten (of die je het hebt verteld) je helemaal voor gek.

1 like

@Thijsie, de meesten hier zijn digitale helden. :sunglasses::tumbler_glass::tumbler_glass:

2 likes

Ik zie mezelf toch meer als een analoge held.

3 likes

Jouw baas is je eigenaar? :frowning:

3 likes

Of zelf een rijschool beginnen, dan kun je dragen en rijden wat je zelf wilt. :wink:

1 like