Voorstellen + aankoopadvies

Hallo!

Vandaag na maanden van meelezen en kijken naar alle mooie horloges hier eindelijk een account aangemaakt.
Mijn naam is Bjorn en ik woon in het hoge noorden. Sinds ongeveer een jaar ben ik steeds meer aan het kijken naar horloges en bezig me erin te verdiepen. Ik heb altijd wel horloges gehad, maar dit waren vaak goedkopere horloges van Fossil e.d., die na vrij korte tijd altijd kapot gingen.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een nieuw horloge, wellicht als start van een verzameling of nieuwe hobby.

Rolex en Omega hebben prachtige horloges (o.a. de Explorer en Railmaster :heart_eyes:) maar zoveel wil ik er nu echt niet aan uitgeven. Mijn budget is ongeveer € 2000 - 2500. Vind het ook wel leuk om een wat kleiner/onbekender merk te hebben, iets dat je minder vaak tegenkomt. Een bepaalde waardevastheid vind ik ook prettig (hoef er niets aan te verdienen, maar wel fijn als het een redelijke waarde kan houden na aanschaf).

Zit nu in twijfel over twee modellen: de Eberhard Scientigraf (vind ik erg mooi), maar kwam vorige week de Airain Type 20 Re-Edition tegen en daar ben ik ook op slag verliefd op :heart_eyes:. Helaas is de Eberhard (nog) nergens in NL verkrijgbaar en moet de Airain nog uitkomen.

Lastige keuzes, en daarom lijkt het me leuk om tips en ideeën van andere liefhebbers te krijgen!

16 likes

2e hands Tudor black bay duiker (41mm)?

Die zijn voor tegen de 2.5k wel te vinden, niemand herkent ze en tis wel direct een robuuste klasbak.

Of wil je nieuw?

4 likes

Welkom…:+1:

Welkom

1 like

Welkom en heel veel plezier.

Welkom hier.

Dit is wel zorgelijk. 't is natuurlijk verre van zeker dat iets veel duurders ook veel langer meegaat.
Misschien toch maar aan de G shock. ?:wink:

3 likes

Informeer eens direct bij Eberhard. Hij staat al op hun site :+1: succes, mooi merk ook :ok_hand:

4 likes

Welkom en een mooi budget om wat leuks te kopen !

Van harte welkom. En, met zo’n budget is er een hele hoop te vinden!

Welkom, ik kende de twee merken die je noemde nog niet. ziet er goed uit :yum:

Welkom. Eberhard is een mooi merk.:+1:
Geen AD meer in Nederland helaas.

Welkom en succes met het vinden van iets moois. Inspiratie genoeg hier op het forum :wink:

Welkom bij de club Bjorn.

Welkom!

Duitsland is niet ver….

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Edit: Foutje: Geerling in Bussum.

Ik ga er binnenkort maar eens langs.

Welkom op dit mooie forum :wink:

Hallo en welkom op het forum!